موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

معرفی موتور ساید کرکره برقی

 

در زمان نصب کرکره‌های برقی نوع موتور به‌کاررفته در آنها بسیار اهمیت دارد. بسته به وزن و بزرگی ورودی باید موتور مناسب را روی درب برقی کار گذاشت. قبل از آنکه به معرفی موتور ساید بپردازیم لازم است بدانید که سه نوع موتور برای درب‌های برقی وجود دارد. نوع اول توبلار، نوع دوم موتور ساید و در آخر مدل سانترال است، موتورهای توبلار و ساید بیشتر از مدل سانترال استفاده می‌شوند و در ادامه مطلب به مقایسه این دو مدل ساید و توبلار خواهیم پرداخت.


موتور ساید کرکره برقی - کاسپین پیشرو صنعت

موتور ساید کرکره برقی (Side motor)همان‌طور که از نامش پیدا است در گوشه محور کرکره قرار می‌گیرد. بسته به نوع کار در سمت راست یا چپ محور نصب می‌شود. یکی از خصوصیات موتورهای ساید پرقدرت بودن آنهاست به همین دلیل برای درب‌های برقی سنگین و یا ورودی‌هایی با عرض و ارتفاع زیاد مناسب هستند. موتورهای ساید آن‌قدر قوی هستند که بتوان بدون نگرانی و محدودیت در وزن درب‌ها از آنها استفاده کرد. اگر برای مکان‌های پرتردد مانند درب رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مغازه‌های بزرگ و پارکینگ آپارتمان‌های شلوغ، می‌خواهید درب کرکره‌ای نصب کنید باید از موتور ساید کرکره برقی استفاده کنید زیرا استفاده‌نکردن از یک موتور قوی در ورودی‌های پررفت‌وآمد موجب استهلاک موتور و خراب‌شدن آن می‌شود.

 

از دیگر ویژگی‌های موتور ساید می‌توان به بی‌صدا بودن آن اشاره کرد و بدین منظور برای درب مکان‌هایی که آرام و کم‌صدا هستند نیز می‌توان استفاده کرد همچنین این موتور یک باتری بک آپ (back up) دارد که در صورت قطع شدن برق امکان باز و بسته شدن درب را برای تعداد دفعات محدود به کاربر می‌دهد. نکته مثبت دیگری که موتور ساید کرکره برقی دارا می‌باشد، داشتن سیستم پاراشوت است. این سیستم باعث می‌شود اگر در عین حرکت کرکره به سمت بالا یا پایین یا در زمان بازبودن کرکره، موتور خراب شود، درب به پایین سقوط نکند و از صدمات مالی و جانی جلوگیری می‌کند.

انواع موتورهای ساید کرکره برقی

 

موتورهای ساید در شکل‌ها و کارایی‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند که در زیر به نام برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

موتور ساید اس دی سی (SDC)

موتور ساید بارزانته (BARZANTE)

موتور ساید تسلا (TESLA)

موتور ساید تیونی (TIUNY)

موتور ساید لیفت توربو (LIFT TURBO)

موتور ساید کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

بررسی موتور ساید بارزانته

 

این موتور یکی از زیرمجموعه‌های موتور ساید است و همه خصوصیات عمومی یک موتور ساید را دارا می‌باشد. این موتور ساخت کشور ایتالیا است و بسیار قدرتمند است به‌طوری‌که برای درب‌های برقی 100 تا 750 کیلوگرمی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به دلیل قدرت زیاد، این موتور برای کارهای صنعتی و بزرگ استفاده می‌شود. موتور ساید کرکره برقی مدل بارزانته نسبت به دیگر مدل‌ها گران‌قیمت‌تر است و برای مغازه‌ها یا پارکینگ‌های شخصی استفاده از آن به‌صرفه نیست.

موتور ساید کرکره برقی - کاسپین پیشرو صنعت
موتور ساید کرکره برقی - کاسپین پیشرو صنعت

بررسی موتور ساید SDC

 

موتور SDC یکی دیگر از انواع موتورهای پرقدرت ساید است که دارای سیستمups است، ups یک منبع تغذیه برق است که در زمان قطع شدن برق اصلی، فعال می‌شود و می‌تواند موتور را روشن نگه دارد.

موتور ساید SDC  برندی معتبر در عرضه موتورهای درب‌های برقی محسوب می‌شود و گواهینامه استاندار صادرات اروپا را نیز دارد. این موتور در انواع 300 و 500 کیلوگرمی  SDC در بازار موجود است و هرکدام از آنها با سه ریموت ارائه می‌شوند. در کارهای سنگین‌تر می‌توان از مدل‌های 800 یا 1300 و یا 1500 کیلوگرمSDC استفاده کرد که مدل 800 کیلوگرم SDC  با برق تک‌فاز کار می‌کند درحالی‌که دو مدل 1300 و 1500 کیلوگرمSDC نیاز به برق سه‌فاز دارند.

موتور کرکره برقی چیست؟
موتورهای کرکره برقی برای کرکره های دیواری تک پانلی به صورت عمودی نصب می شوند و به کاهش بار راه اندازی روی موتور فن کمک می کنند.

بررسی موتور ساید لیفت توربو

 

موتور ساید کرکره برقی لیفت توربو، محصول کشور چین است و سال‌های زیادی است که برای درب‌های برقی در ایران مورداستفاده قرار گرفته است و کیفیت بالای این موتور باعث شده است اعتماد نصب کننده‌ها را به خودش جلب کند. موتور لیفت توربو فقط در مدل 300 کیلوگرم عرضه می‌شود و مناسب مکان‌های پرتردد یعنی 30 تا 70 بار باز و بسته شدن است.

مقایسه مدل‌های ساید و توبلار

 

موتور توبلار برخلاف موتور ساید کرکره برقی در محوطه رول کرکره قرار می‌گیرد و ظاهری زیباتر به کرکره می‌دهد و جای کمتری هم اشغال می‌کند درحالی‌که همان‌طور که گفته شد موتور ساید در بیرون رول جای می‌گیرد و فضای زیادتری نیاز دارد. موتورهای ساید کندتر از انواع توبلار هستند زیرا برای درب‌های سنگین‌تر استفاده می‌شوند و موتور توبلار بیشتر برای دهانه‌های کوچک و درب‌های سبک نصب می‌شود. موتورهای ساید به دلیل سنگین بودن و داشتن قدرت زیاد گران‌تر از موتورهای توبلار هستند.


برای خواندن مطالب درمورد نمایندگی موتور دانکر آلمان میتوانید:

 قطعات موتور ساید کرکره برقی

 

موتور ساید کرکره برقی شامل چهار قسمت اصلی می‌باشد. آن چهار قسمت عبارت‌اند از:
• موتور ساید
بسته به وزن و میزان تردد و کیفیت برند انتخاب می‌شود و در این جا به طور مشخص از نوع ساید است.
• رسیور و دو عدد ریموت
کار رسیور برقراری ارتباط بین ریموت کنترل و کرکره برقی است بدین صورت که سیگنال را از ریموت می‌گیرد و به کرکره منتقل می‌کند.
• صفحه پلیت موتور
صفحه پلیت که به‌صورت دوتایی و جفت استفاده می‌شوند برای نگه‌داشتن اندکپ و شفت مصرف می‌شوند.
این صفحه‌های نگهدارنده در دو طرف کرکره قرار می‌گیرند و در انتهای آنها درزگیرهای مویی یا پلاستیکی نصب می‌شود تا از ورود گردوخاک جلوگیری می‌کند و سروصدا را هم کاهش می‌دهد.
• اندکپ (end cap)
کار اندکپ یا هرزگرد نگه‌داشتن لوله یا شفت به صفحه پلیت است، در دو نوع پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است و نوع پلاستیکی آن بیشتر در موتورهای سبک توبلار استفاده می‌شود.

جعبه‌های موتور مدل توبلار تنها موتور اصلی در جعبه است و مابقی اجزا را باید جداجدا خریداری کرد اما دربسته بندی موتورهای ساید بیشتر وسایل موردنیاز برای نصب موتور و راه‌اندازی آن موجود است.

موتور ساید کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

سخن پایانی

شرکت کاسپین صنعت با کادر مجرب و متخصص خود و سابقه چندین‌ساله در زمینه تولید و نصب کرکره‌های برقی، قدم‌به‌قدم شما را برای انتخاب و نصب بهترین و مناسب‌ترین برند و مدل موتور ساید کرکره برقی، همراهی می‌کند. استفاده از برندهای معروف با محصولات با کیفیت از شاخصه‌های پرافتخار ما در شرکت کاسپین صنعت است. مشاوران ما مشتاقانه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند.

 شرکت کاسپین صنعت، پیشتاز در هوشمندسازی انواع درب

سوالات متداول موتور ساید کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی چیست؟

موتور ساید کرکره برقی (Side motor)همان‌طور که از نامش پیدا است در گوشة محور کرکره قرار می‌گیرد. بسته به نوع کار در سمت راست یا چپ محور نصب می‌شود. یکی از خصوصیات موتورهای ساید پرقدرت بودن آنهاست به همین دلیل برای درب‌های برقی سنگین و یا ورودی‌هایی با عرض و ارتفاع زیاد مناسب هستند.

موتورهای ساید چند نوع هستند؟

موتورهای ساید در شکل‌ها و کارایی‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند که در زیر به نام برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • موتور ساید اس دی سی (SDC)
  • موتور ساید بارزانته (BARZANTE)
  • موتور ساید تسلا (TESLA)
  • موتور ساید تیونی (TIUNY)
  • موتور ساید لیفت توربو (LIFT TURBO)

تفاوت مدل‌های ساید و توبلار در چیست؟

موتور توبلار برخلاف موتور ساید کرکره برقی در محوطه رول کرکره قرار می‌گیرد و جای کمتری هم اشغال می‌کند درحالی‌که همان‌طور که گفته شد موتور ساید در بیرون رول جای می‌گیرد و فضای زیادتری نیاز دارد. موتورهای ساید کندتر از انواع توبلار هستند زیرا برای درب‌های سنگین‌تر استفاده می‌شوند و موتور توبلار بیشتر برای دهانه‌های کوچک و درب‌های سبک نصب می‌شود.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.