درب شیشه ای اتوماتیک - شرکت کاسپین پیشرو صنعت



درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

 

نام درب شیشه ای اتوماتیک موجودیت آنرا توصیف میکند اساس تفاوت آن با دربهای سنتی ، بازوبسته شدن درب بدون دخالت دست است که باعث سهولت استفاده از آن شده است.

مزیت قابل توجه درب برقی این است که عرض دهانه ورودی هر قدر که باشد( خیلی کم و یا خیلی زیاد ) و یا حتی اگر ورودی کنج و یا نبش باشد ، تقاضای کاربر در رابطه با عرض بازشو  هرقدر که باشد ، اگر معماری ساختمان بسیار خاص باشد و ترجیح بر داشتن درب منحصر به فرد و لوکس باشد و یا حتی برای ایزوله سازی محیط ، برای هر معیاری نوعی از درب اتوماتیک قابل طراحی و اجرا میباشد.

مجموعه اپراتور ، شیشه و  فریم درب شیشه اتوماتیک را تشکیل میدهد. اپراتورخود از گردهمایی و هماهنگی بین قطعات الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است.

شرکت کاسپین پیشرو صنعت با کنار هم قرار دادن تمام قطعات با کیفیت و مرغوب توانایی ارائه بهترین درب اتوماتیک را به شما مشتریان عزیز دارد کافیست از ما سفارش دهید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده درب شیشه ای اتوماتیک

از قسمت های اصلی و مهم درب اتوماتیک شیشه است که بر روی زیبایی و امنیت محل تاثیر مستقیم دارد که شامل : شفاف ، رنگی ، مات ، لمینت  است که بر حسب سلیقه تان می توانید هر کدام از این مدل شیشه ها خواستید را از شرکت کاسپین پیشرو صنعت سفارش دهید. 

بعداز کنترل باکس ، موتور هسته اصلی اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک محسوب میشود و وظیفه آن تامین نیروی محرکه کل سیستم و تبدیل آن به نیروی مکانیکی است. این مجموعه با همکاری هم نیروی محرکه را ایجاد و به سایر قطعات اجرایی اپراتور ارسال میکند تا بتوانند دستورصادرشده از کنترل باکس را اجرا کنند.

چهارچوبی که به شکل قاب دور شیشه درب اتوماتیک قرار میگیرد که برای شیشه به ضخامت 10 الی 19 میلی متر تعبیه میشود. برای جلوگیری از صدمه دیدن شیشه توسط فریم از لاستیک دور شیشه استفاده میشود. 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

تلسکوپی

حداکثر عرض بازشو

مناسب برای فروشگاه ، فرودگاه و ..

دارای اپراتور 1 طرفه و 2 طرفه

سرعت بالا در باز و بسته شدن

درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی

کرو (منحنی یا قوسی)

ظاهری لاکچری

دارای تردد آسان

دارای سرعت عملکرد بالا

مختص ساختمان هایی با ظاهری ویژه

درب شیشه ای اتوماتیک منحنی - کاسپین پیشرو صنعت

مثلثی

نمایی منحصر به فرد

بسیار کاربردی و مناسب

برای ورودی های کنج و نبش

سرعت بالای بازشو

درب شیشه ای اتوماتیک مثلثی-کاسپسن پیشرو صنعت

اسلایدینگ 

بسیار عام پسند

بسیار مقرون به صرفه

زیبایی منحصربفرد

امنیت بالا

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ - کاسپین پیشرو صنعت

فولدینگ(اتوبوسی)

مناسب برای درب ها با عرض کم

دارای بیشترین بازشو

قدرت بالا

افزایش فضای تردد

درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ (اتوبوسی)-کاسپین پیشرو صنعت

خروج اضطراری

مناسب برای زمان های بحرانی

امکان باز شدن با یک اشاره

سرعت بالای بازشو

باز شدن تمام لت ها به صورت موازی

درب اتوماتیک شیشه ای خروج اضطراری - کاسپین پیشرو صنعت

ابعاد درب شیشه‌ای اتوماتیک

 

درب اتوماتیک شیشه‌ ای دارای ابعاد استاندار است اما اگر ورودی شما با این استانداردها هماهنگ نیست نگران نباشید یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این درب‌ها انعطاف‌پذیری در اجرا است. ابعاد درب‌ها به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارند مانند اندازه دهانه ورودی، نوع درب اتوماتیک که شامل کدام مدل است (ریلی، تلسکوپی، منحنی و…)،تعداد لت‌های (لنگه درب‌ها) ثابت و متحرک.

قطعاً مانند هر کار تخصصی باید برای اندازه‌گیری از مشاوران و کارشناسان آن کار کمک گرفت زیرا کوچک‌ترین اشتباه در اندازه‌گیری و محاسبات باعث به‌دست‌آمدن نتیجه نامطلوب می‌شود بنابراین قبل از اجرای پروژه و صرف هزینه نیاز است از درستی اندازه‌ها و کیفیت کار مطمئن شوید.

همان‌طور که گفته شد یکی از عوامل مؤثر در اندازه‌گیری، نوع مدل درب شیشه‌ ای اتوماتیک است. در مدل ریلی حداقل عرض موردنیاز 180 سانتی‌متر است و حداکثر تا 600 سانتی‌متر می‌تواند باشد اگر ابعاد ورودی شما کمتر از حداقل یا بیشتر از حداکثر متراژ ذکر شده است، جای نگرانی نیست چون امکان پیاده‌سازی سفارشی وجود دارد. ارتفاع فریم‌های درب‌ها نیز به از 200 تا 300 سانتی‌متر است که به‌صورت سفارشی تا 500 سانتی‌متر نیز قابل‌اجراست. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در اندازه‌گیری تعداد لنگه درب‌هاست زیرا هر لت برای خود فریم جداگانه دارد و باید در اندازه‌گیری آن را لحاظ کرد. باتوجه‌به متحرک بودن یا ثابت بودن درب اندازه فریم‌ها نیز متفاوت می‌شوند به طور مثال درب‌های متحرک باید دو سانتی‌متر از درب‌های ثابت کوچک‌تر در نظر گرفته شوند تا بتوانند به‌راحتی و بدون گیرکردن حرکت کنند.

تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک
تولید کننده درب اتوماتیک شیشه ای

نکته‌هایی در باره نصب درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای

 

در هنگام نصب فریم‌ها مخصوصاً فریم‌های آلومینیومی باید به ارتفاع و فاصله درب‌ها با هم بسیار دقت کرد و باید کاملاً صاف و بدون انحراف نصب شوند چون همین خطای کم هم می‌تواند استحکام درب را کم کند و باعث کاهش عمر درب شود. فریم‌های درب اتوماتیک شیشه‌ ای از آلیاژ آلومینیوم درست شده‌اند که در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود مانند رنگ الکترواستاتیک، رنگ آنادایز و یا روکش استیل که از نظر قیمت الکترواستاتیک ارزان‌تر و روکش استیل گران‌تر می‌باشد اما به دلیل زیبایی و مشخص نشدن جای خش، روکش استیل بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

شیشه به‌کاررفته در درب شیشه‌ ای اتوماتیک معمولاً شیشه سکوریت 10 تا 20 میلی‌متری است اما در هنگام نصب باید به این نکته توجه کنید که آیا فریم و پروفیل‌های نگهدارنده برای چه ضخامت و وزنی طراحی شده و متناسب با آن باید ضخامت شیشه را مشخص کرد. رنگ شیشه‌ها در بیشتر مواقع سفید یا بی‌رنگ است اما می‌توان آنها را سند بلاست کرد با این کار می‌توان دید از بیرون به داخل را محدود کرد و یا با حک لوگو یا نام برند جلوه‌ای به ورودی مکان موردنظر داد.

مورد دیگری که در هنگام نصب باید در نظر گرفت تنظیم سنسورهای درب اتوماتیک شیشه‌ ای است. این سنسورها با استفاده از اشعه‌های ماکروویو و مادون‌قرمز قادر به شناسایی افراد می‌شود، همچنین یک سیستم هوشمند ضد برخورد (Anti crash) دارند که مانع برخورد درب با افراد و اجسام می‌شوند. سنسورهای چشمی درب‌های اتوماتیک یا به‌صورت خطی یا پرده‌ای هستند که در بالای فریم یا داخل آن نصب می‌شوند. مدل پرده‌ای از دقت بالاتری برخوردار است و نقاط کور مانند پایین سنسورها را به‌راحتی پوشش می‌دهد. عواملی مانند بارش باران و برف، انعکاس نور لامپ یا خورشید و یا ضربه به سنسور باعث ایجاد اختلال در آنها می‌شوند و پس بهتر است برای نصب و تنظیم درب‌های اتوماتیک از کارشناسان باتجربه و خبره کمک بگیرید تا کارایی درب‌ها به حداکثر و خرابی آن به کمترین میزان ممکن برسد.

بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک

 

احتمالاً این پرسش برای شما هم پیش آمده است که از خود بپرسید چه نوع از درب اتوماتیک شیشه‌ای برایتان مناسب است.در اینجا سعی می­کنیم که تعدادی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین برند های تولید کننده درب شیشه‌ای اتوماتیک در سراسر جهان را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید:

  • درب اتوماتیک تورمکس: این برند مشهور متعلق به یک شرکت سوئیسی هست که از مشهورترین برندهای تولیدکننده درب شیشه‌ای اتوماتیک در جهان است.اپراتورهای این شرکت از قوی‌ترین قطعات و باکیفیت‌ترین سیستم ها در تولید درب های خود استفاده می­کنند. در کشور ما نیز استفاده از این برند بسیار متداول است.
  • درب اتوماتیک لابل: لابل نام یک شرکت ایتالیایی در تولید درب های اتوماتیک شیشه‌ای است.تولیدات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و انواع و اقسام درب های شیشه‌ای را تولید می­کند.این برند نیز در ایران بسیار مشهور و محبوب است.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای بارزانته: درب اتوماتیک شیشه‌ای، برند بارانته در تولید درب های شیشه‌ای اتوماتک و کرکره‌های برقی بسیار پیشرو و معروف است. در کشور ما از کرکره‌های برقی بارزانته بسیار استفاده می­شود.
  • درب اتوماتیک فک FAAC: این شرکت در تولید درب های اتوماتیک شیشه‌ای ساده و تلسکوپی در جهان شناخته شده است و با بالاترین سطوح استاندارد محصولات خود را روانه بازار می­کند.نوع طراحی های این شرکت ساده اما بسیار شیک و مدرن است.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای کی اتومیشن: این برندهم یک برند ایتالیایی است و دارای تولیدات بسیار زیبا، شکیل و از تنوع بسیاری برخوردار است.درب های اتوماتیک لابی و پارکینگ،درب های اتوماتیک ریلی، موتور کرکره‌های برقی و… از تولیدات منحصر این شرکت محسوب می­شوند.
  • درب اتواتیک یورومارک: این شرکت تولیدی نیز در ایتالیا واقع است. برند یورو مارک از پیشتازان تولید درب های اتوماتیک شیشه‌ای در جهان محسوب می­شود که دو محصول آن (درب دو لنگه و یک لنگه مدل تکنو300 و درب ریلی مدل 800 و 1500) از پر مصرف‌ترین مدل های درب اتوماتیک شیشه‌ای در ایران است.
  • درب اتوامتیک برند زومر: این شرکت از معتبرترین و مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید درب باز کن های اتوماتیک است که در سال 1980 در شور آلمان تأسیس شده است.از ویژگی های منحصربه‌فرد این برند کارایی و قدرت و دوام در کنار ظرافت و زیبایی ظاهری محصولات است محصولات این برند در میان مشابه‌های دیگر منحصر و خاص است.
درب شیشه ای اتوماتیک-کاسپین پیشرو صنعت
درب شیشه ای اتوماتیک-کاسپین پیشرو صنعت

ویژگی بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک

حال که با انواع درب شیشه ای اتوماتیک آشنا شده ایم میخواهیم ویژگی های بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک را بررسی کنیم. قبل از اینکه ما ویژگی بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک را بگوییم میخواهیم از شما بپرسیم شما چه انتظاراتی از بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک دارید؟

قطعا پاسخ شما این است که بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک باید محصولات تولیدی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه دهد. اما بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک ویژگی های دیگری نیز دارد که در ادامه خواهیم گفت.

  • بهترین تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک باید از بهترین متریال با بالاترین کیفیت استفاده کنند.
  • از آنجایی که عملکرد صحیح این درب ها مهم است تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک باید درب ها را مجهز به سنسورهای ایمنی کنند.
  • تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک باید از یراق آلات و قطعات با کیفیت و جنس عالی برای ساخت درب ها استفاده کنند.
  • درب های اتوماتیک دارای قطعاتی مثل فلاشر، سنسور، قفل برقی یا مکانیکی، موتور الکتریکی و برد الکتریکی است و تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک باید از بهترین نوع این قطعات و تجهیزات استفاده کنند.
  • میتوان گفت مهم ترین قسمت درب های شیشه ای اتوماتیک، شیشه ی آن هاست.
  • با توجه به اینکه مهم ترین قسمت درب های شیشه ای اتوماتیک شیشه آن هاست، تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک باید از شیشه های سکوریت نشکن که در برابر ضربه و تغییرات دمایی مقاوم هستند استفاده کنند.

با توجه به ویژگی هایی که برای تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک گفته شد میخواهیم یکی از بهترین تولید کننده های درب شیشه ای اتوماتیک را به شما معرفی کنیم. کاسپین پیشرو صنعت به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی تولید انواع درب اتوماتیک ، درب برقی ، کرکره برقی ، پارتیشن ، جک و … محسوب می شود. مجموعه ی کاسپین پیشرو صنعت با کادری مجرب و دلسوز با بکارگیری تجهیزات مدرن، پیشرفته، سخت افزار و نرم افزارهای کاربردی توانسته پروژهایی عظیم در سطح کشور عزیزمان و کشورهای مجاور با موفقیت و سربلندی به اجرا و اتمام رسانده و روزمه ای طلایی از خود به جای بگذارد. شرکت کاسپین پیشرو صنعت جهت طراحی، تولید، اجرا و خدمات تخصصی در راستای صنعت هوشمند سازی انواع درب های شیشه ای و کرکره های رول آپ پیشتاز در بازار رقابتی امروز میباشد. در صورتی که برای خرید انواع مختلف درب شیشه ای مردد هستید می توانید با مراجعه به سایت www.caspianpishrosanat.com  و یا تماس با شماره تلفن های ۰۹۱۲۹۶۴۴۲۵۱-۰۲۱۴۴۹۶۴۹۳۳ از کارشناسان مجموعه راهنمایی و مشاوره بگیرید.

همه چیز درباره درب شیشه‌ای

 

درب‌ها به عنوان ورودی مکان‌ها، در واقع وظیفه خوشامدگویی و جذب افراد مختلف به داخل بر عهده دارند. پس باید در انتخاب شایسته آن‌ها دقت لازم را داشت. در این نوع درب دارای ظاهر زیبا و مدرنی است. کاربرد درب شیشه‌ای در فروشگاه‌های بزرگ، مراکز اداری و تجاری و اماکن ورزشی مشهود است. البته استفاده از این نوع درب تنها محدود به این اماکن نیست. در حال حاضر استفاده از درب شیشه‌ای روز به روز در حال افزایش است.

تعمیر درب شیشه‌ای

 

باید بدانید که تعمیر انواع درب شیشه‌ای با توجه به نوع کاربرد آن‌ها متفاوت است. به طور کلی تعمیر درب شیشه‌ای به سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شود. نکته اصلی برای تعمیر را می‌توان عیب‌یابی درست دانست. همچنین باید در نظر گرفت گاهی اوقات شیشه به کار رفته در این نوع درب‌ها آسیب می‌بیند.

ابعاد درب شیشه‌ای

 

ابعاد مورد استفاده درب شیشه‌ای دارای محدودیت خاصی نیست. شما می‌توانید با توجه محل استفاده درب شیشه‌ای، ابعاد آن را سفارش دهید. اما توجه داشته باشید تا ابعاد که حین انتخاب و سفارش این نوع درب نهایت دقت را داشته باشید. عرض و ارتفاع درب شیشه ایی براساس ابعاد مورد نظر شما برش خواهد خورد.

به یاد داشته باشید که تعمیر انواع  درب‌های شیشه‌ای یک امر کاملا تخصصی است.

درب شیشه‌ای داخل ساختمان

 

درب‌های شیشه ای به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارند، جایگاه خاصی در در دکوراسیون داخلی آپارتمان ها، به ویژه واحدهای مسکونی لوکس و امروزی پیدا کرده اند. همچنین در حال حاضر افراد زیادی تمایل دارند تا درب‌های چوبی یا فلزی قدیمی را با درب‌های شیشه ایی جایگزین کنند. از این نوع درب برای مجزا کردن قسمت‌های مختلف یک فضا یا اتاق در فضای داخلی ساختمان استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ظاهری این نوع درب‌ها نظیر قاب ظریف فلزی به رنگ سفید، نقره‌ای یا سیاه باعث شده است تا درب شیشه ای توانایی بالایی برای سازگاری با انواع مختلف دکوراسیون و رنگ دیوارها و مبلمان‌ها را داشته باشد. از این نوع درب به صورت گسترده‌ای در مکان‌هایی نظیر آپارتمان ها، محل کار، سالن آرایشی، استودیو عکاسی، دفتر مدیر عامل در شرکت‌ها و … استفاده می‌شود. استفاده از این نوع درب‌ها باعث می‌شود تا محیط اطراف حالت پویا و پر انرژی داشته باشد. درب‌های شیشه ایی به عنوان پارتیشن‌های شیشه‌ای معروف هستند.

انواع درب شیشه‌ای

 

این نوع درب‌ها دارای انواع مختلفی هستند. تفاوت اصلی درب‌های شیشه‌ای در شکل ظاهری و ساختار آن‌ها است. در حال حاضر درب‌های اتوماتیک ریلی و اتوماتیک شیشه‌ای تاشو جز پرطرفدارترین انواع درب شیشه‌ای محسوب می‌شوند. به طور کلی درب‌های شیشه‌ای به دو دسته درب شیشه‌ای دستی و درب شیشه‌ای اتوماتیک تقسیم‌بندی می‌شوند. لازم است بدانید که قیمت درب‌های شیشه‌ای دستی بسیار کمتر از انواع اتوماتیک آن است.

درب شیشه‌ای دستی

 

نکته قابل توجه در این نوع درب‌ها را می‌توان سادگی استفاده و نصب آن دانست. این نوع درب‌ها به دلیل نحوه باز و بسته شدن آن‌ها به درب شیشه‌ای ریلی نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید که متدوال‌ترین نوع درب شیشه‌ای در حال حاضر درب شیشه‌ای ریلی است. این نوع درب‌ها به دو دسته درب شیشه‌ای دستی لولایی و درب شیشه‌ای ریلی تقسیم می‌شوند. تفاوت اصلی این نوع درب‌ها در نحوه باز و بسته شدن آن‌ها است. در نوع لولایی این نوع درب از لولا برای مهار و عمل باز و بسته شدن درب استفاده می‌شود. همچنین در نوع ریلی، درب بر روی یک نوع ریل حرکت می‌کند.

 

درب شیشه‌ای اتوماتیک

 

به طور کلی درب شیشه‌ای اتوماتیک به درب‌هایی گفته می‌شود که به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند و از جنس شیشه هستند. حرکت اتوماتیک این درب‌ها به وسیله حسگرهای چشمی و سنسورهای حرکتی و یا حساس به وزن انجام می‌گیرد. میزان حساسیت این حسگرها توسط نصاب درب شیشه ای تعیین می‌شود. استفاده از درب شیشه‌ای اتوماتیک بیشتر در مکان‌های عمومی و پرتردد رایج است. بررسی‌های انجام شده نشان داده است که استفاده از این نوع درب احساس رضایت و البته مثبتی را در مراجعه کنندگان ایجاد می‌کند. استفاده از این نوع درب ها، باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی مصرفی ساختمان می‌شود. همچنین حذف دستگیره در این نوع درب شیشه ای باعث شده است تا به میزان قابل توجهی از انتشار بیماریهای واگیردار، ویروس‌ها و میکروب‌ها جلوگیری شود. علاوه بر این موارد استفاده از فریم‌های استیل یا آلومینیومی و شیشه در این نوع درب‌ها باعث ایجاد ظاهری مدرن و لوکسی در آن‌ها شده است.

درب شیشه ای برقی مغازه

درب شیشه ای برقی مغازه ها به گونه ای طراحی شده اند که ترافیک سنگین داخل ساختمان را در خود جای دهد. این درب ها علاوه بر راحتی و کاربردی بودن، با رفع مانع روانی ناشی از باز شدن دستی، مشتری را به ورود به مغازه شما دعوت می کنند. در واقع تصادفی نیست که بسیاری از مغازه ها این راه حل ابتکاری را انتخاب کنید. علاوه بر این، درب شیشه ای برقی مغازه بسیار سودمند هستند زیرا به شما امکان کنترل مستقیم اتلاف حرارت را می دهند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش صورتحساب ها کمک می کند. آن ها همچنین ضد نفوذ و ضد آب نیز هستند. درهای کشویی می توانند بعد از نصب خودکاری که باز و بسته شدن آن ها را تنظیم می کند، اتوماتیک شوند. برای اطمینان از حرکت مستقیم درها، یک موتور و ریل های کشویی نصب می شود. درب شیشه ای برقی مغازه برای مشاغل مختلف مزایای بسیاری به همراه دارد. در واقع یک راه حل عالی برای کسب و کارها و مغازه هایی است که میزان رفت و آمد زیادی دارند، مانند داروخانه ها، مراکز خرید و سوپرمارکت ها.

درب شیشه ای برقی مغازه یک ظاهر شکیل و زیبا دارد که هم شرکت ها و هم مشتریان را مجذوب خود می کند. در واقع از دیدگاه مشتری، این خدمات اضافی به مشتریان این امکان را می دهد تا بدون زحمت به مکان مورد نظر دسترسی پیدا کنند. اما در مورد جنبه تجاری، به معنای صرفه جویی بیشتر در انرژی، ایمنی بالا و راحتی بیشتر است. درب شیشه ای برقی مغازه ابزاری بسیار ایمن برای سرمایه گذاری هستند. از نظر ایمنی، عملکرد درها توسط یک سنسور حرکتی تنظیم می شود که سیگنالی را به اتوماسیون ارسال می کند تا درب ها را باز و بسته کند. آن ها طوری طراحی شده اند که برای مدت طولانی دوام بیاورند، کم تهاجمی باشند و سطح بالایی از راحتی و ایمنی را به شما و مشتریانتان ارائه دهند. در واقع، ما طیف وسیعی از محصولات را ایجاد کرده ایم که می توانند از کسب و کار شما پشتیبانی کنند و به شما این امکان را می دهند که مشتریان بیشتری جذب کنید و هزینه های گرمایش ماهانه خود را بهینه کنید.

مزایای استفاده از درب شیشه ای برقی مغازه

یک ورودی بزرگ سراسری و زیبا، به عنوان ورودی فروشگاه در یک مرکز خرید یا به عنوان یک درب بهداشتی در بخش پرستاری و مراقبت های بهداشتی، بسته به نوع ساختمان و مکان، درب کشویی اتوماتیک طیف وسیعی از موارد و نیازها را برآورده می کند. در بیشتر موارد از درب های اتوماتیک کشویی در قسمت های ورودی ساختمان ها استفاده می شود اما در فروشگاه ها تقریبا یک نیاز ضروری است، زیرا با شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد تمایل دارند حتی الامکان با سطوح و اجسامی که در معرض لمس عموم هستند خودداری کنند. علاوه بر حفظ موارد بهداشتی، به عنوان درب فرار و نجات یا محافظت در برابر سرقت عملکرد بسیار خوبی دارند. نور و روشنایی ساختمان نیز با استفاده از درب شیشه ای برقی مغازه افزایش پیدا می کند که باعث می شود در ترکیب با طراحی شیک در شیشه های کشویی، به طور قابل توجهی محیط و زیبایی ساختمان ها را افزایش می دهد. به همین دلیل است که هتل ها و فرشگاه ها دوست دارند از درب شیشع ای برقی مغازه در قسمت های پذیرش و ورودی استفاده می کنند.

مزایای دیگر درب شیشه ای برقی مغازه شامل موارد زیر است:

عملکرد و راحتی را به همراه دارد. با از بین بردن دردسر باز کردن دری که روزانه توسط افراد زیادی لمس می شود، مشتریان شما خوشحال خواهند شد که شما را ملاقات کنند.

دسترسی و عبور و مرور راحت تر و بیشتر خواهد شد و افراد دارای معلولیت یا اختلالات حرکتی می توانند به راحتی به محیط های شما دسترسی داشته باشند.

بهینه سازی فضاهای موجود درب شیشه ای برقی مغازه به شما این امکان را می دهند که فضای ارزشمندی را ذخیره کنید.

صرفه جویی در انرژی و حرارت با استفاده از درب شیشه ای برقی مغازه ممکن می شود. اتوماسیون درب های کشویی برای به حداقل رساندن هزینه های گرمایش و سرمایش و تبادل هوا طراحی شده اند.

تنظیمات متناسب با نیازهای شما یکی دیگر از مزایای درب شیشه ای برقی مغازه است. تمام درب های اتوماتیک کاملا قابل تنظیم هستند تا نیازهای دقیق شما را برآورده کنند. علاوه برا این، تمام قطعات برای نصب سریع و بدون مشکل به طور کامل تست شده اند.

ایمنی ساختمان به وسیله فعال کردن مواردی مانند خروج با تاخیر، منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)، محافظ قفل، شکست کامل یا جزئی برای خروج اضطراری  قابل افزایش است.

درب شیشه ای-کاسپین پیشرو صنعت
درب شیشه ای-کاسپین پیشرو صنعت

درب ریلی شیشه ای

درب شیشه ای ریلی در مدل ها و ابعاد مختلفی طراحی و عرضه می شوند که برای ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع درب ها برای فضاهای کوچک گزینه بسیار مناسبی هستند زیرا به سبب باز و بسته شدن به صورت ریلی و کشویی فضای زیادی اشغال نمی کنند. ریلی بوده درب ها به دلیل غلتک های توکاری است که در داخل فریم تعبیه شده است. فریم و قاب درب شیشه ای ریلی می تواند از انواع مختلفی نظیر فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی ساخته شده باشد که هر کدام ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. فریم آلومینیومی برای حفظ محیط زیست گزینه مناسب تری است و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد. جنس شیشه ای که در درب ریلی شیشه ای به کار برده می شود سکوریت است که ضخامت آن حدود ۵ الی ۶ میلی متر است که باعث می شود مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد شیشه سکوریت ایمن بودن آن است که در هنگام شکستن هیچ خطری ندارند. شیشه معمولی طی فرآیندهای مختلفی به سکوریت تبدیل می شود و به طور کلی می توان کفت مقاومت آن ۵ برابر می شود و در برابر ضربه و گرما و سرما کاملا ایمن می شوند. علاوه بر ورودی ساختمان های تجاری و مسکونی، از درب ریلی شیشه ای برای بالکن و تراس نیز می تواند استفاده شود. انواع مختلفی از شیشه سکوریت از نظر ضخامت و رنگ در این مدل درب ها به کار برده می شود. لوازم جانبی و اتصالات مختلفی در این نوع درب ها می تواند استفاده شود که باعث می شود درب ریلی شیشه ای علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز باشند.

طراحی حرفه ای و کاربردی بودن یکی از ویژگی های منحصر به فرد درب ریلی شیشه ای است. درب ریلی شیشه ای اتوماتیک برای مکان های پر تردد و نوع دستی آن نیز برای اماکن کم تردد گزینه بهتری هستند.

مزایای درب ریلی شیشه ای

درب ریلی شیشه ای گزینه ای عالی برای آوردن زیبایی به خانه یا اماکن تجاری شما در قالب نور طبیعی و چشم انداز بی وقفه از محیط اطراف شما هستند. آن ها همچنین می توانند دسترسی آسان به فضای بیرونی یا منطقه بالکن شما را فراهم کنند و اغلب در طول ماه های گرم تابستان نسیم خنک را برای شما به ارمغال می آورند. چند مورد از مزایای درب ریلی شیشه ای را در ادامه شرح می دهیم.

  • درب ریلی شیشه ای نور طبیعی بیشتری را وارد می کنند. درب های کشویی اغلب جای پنجره های قدیمی یا دیوارهای محکم را می گیرند و بنابراین نور فراوانی را وارد می کنند که فضای بیشتری را ایجاد می کند و محیطی دلپذیری و مطبوع ایجاد می کنند.
  • درب ریلی شیشه ای تهویه را فراهم می کنند. اگر می خواهید کمی هوای تازه داشته باشید بدون اینکه مجبور باشید هیچ یک از درهای خود را خیلی باز کنید، درهای کشویی ایده آل هستند. داشتن یک در بزرگ در یک انتهای خانه می تواند دنیایی از تفاوت در جریان و گردش هوا ایجاد کند. در را باز کنید و نسیم تازه در تابستان جاری کنید.
  • به فضای کمی نیاز دارند. برخلاف درهای فرانسوی و لولایی که به سمت داخل یا خارج باز می شوند، درب کشویی شنا یا به داخل دیوار یا مسیر حرکت می کند و برای صرفه جویی در فضا گزینه بسیار مناسبی هستند.
  • درب ریلی شیشه ای بسیار ایمن است. درب ریلی شیشه ای در ابتدا به دلیل استفاده نکردن از شیشه های نشکن و عدم وجود ویژگی های امنیتی شهرت بدی داشتند. این نگرانی ها اکنون به لطف پیشرفت های مهندسی منسوخ شده اند، به طوری که درب ریلی شیشه ای امروزی دارای شیشه ایمن، مکانیسم های قفل قلاب و واشرهای تعبیه شده هستند. همچنین مراحل و امکانات دیگری نیز وجود دارند که می توانید برای اطمینان از امنیت برای درب ریلی شیشه ای خود انجام دهید.
  • درب ریلی شیشه ای اغلب بازده انرژی بالایی را ارائه می دهند. بسیاری از صاحبان هانه در مورد افزودن درب شیشه ای کشویی مردد هستند، زیرا فکر می کنند بازده انرژی خانه را کاهش می دهد. نصب شسشه دو جداره که بسیار کارآمدتر از شیشه های تک جداره است، به پایین نگهداشتن قبوض آب و برق شما کمک می کند.

چشم‌های درب اتوماتیک شیشه ای

 

به طور کلی حسگرهای چشم گیر در درب‌ شیشه‌ای اتوماتیک به دو صورت هستند.

  • یک جفت حسگر چشمی مادون قرمز در داخل فریم درب اتوماتیک
  • یک جفت چشم الکترونیکی مادون قرمز در بالای درب اتوماتیک

انواع مختلف مدل‌های درب شیشه ای اتوماتیک

 

  • درب اتوماتیک ریلی
  • درب اتوماتیک تلسکوپی
  • درب اتوماتیک اتوبوسی یا تاشو
  • درب اتوماتیک دوار
  • درب اتوماتیک قوسی یا منحنی

درب شیشه ای اتوماتیک-کاسپین پیشرو صنعت

تولید درب اتوماتیک شیشه‌ای در ایران

 

در ایران نیز شرکت های زیادی در امر تولید، نصب و راه‌اندازی درب های اتوماتیک شیشه‌ای فعال هستند که به برخی از مشهورترین آن‌ها در این نوشته می­پردازیم:

گروه صنعتی مبنا: شرکت تولید صنعتی مبنا یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع درب های شیشه‌ای، کرکره برقی و سایر تجهیزات درب های اتوماتیک است که علاوه بر تولیدات باکیفیت و استاندارد در بازار داخلی بسیاری از محصولات خود را به خارج از کشور( کشور های حوزه خلیج‌فارس و کشور های همسایه) نیز صادر می­کند.

شرکت کاسپین پیشرو صنعت: این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تولید درب های اتوماتیک؛ کرکره برقی،درب برقی، پارتیشن و… سال‌هاست که فعال است. شرکت کاسپین با داشتن کادر مجرب از حرفه‌ای ترین و متخصص‌ترین مهندسان و صنعت پیشگان خود توانسته در تولید درب های اتوماتیک به یک برند خوش‌نام و مطمئن تبدیل شود. کیفت محصولات این شرکت در کنار قیمت های رقابتی؛ محصولات این شرکت را در کنار شرکت را هم ارز رقبای خارجی قرار داده است. محصولات گروه کاسپین در کنار نمونه‌های خارجی آن نه تنها کمبودی ندارد بلکه از جهاتی بهتر و باکیفیت تر است.

گروه صنعتی دورال دور: شرکت دورال دور در زمینه تولید درب های شیشه‌ای و سیستم های اتومات درب فعال است و شعار آن امنیت ، کارایی و کیفیت است. این شرکت با بیش از 14 سال سابقه در عرصه تولید و عرضه درب های شیشه‌ای  همواره در پی رضایت مشتری و تلاش برای خودکفایی در زمینه تولید درب های اتومات و سکوریتی بوده است.

شرکت تولیدی السا: درب های اتوماتیک السا یکی از  پرچم‌داران تولید درب های برقی، درب اتوماتیک،درب های شیشه‌ای،درب های پارکینگ، درب کرکره‌ای ، شیشه‌ای کرکره برقی و… هست.

سوالات متداول درب شیشه ای اتوماتیک

اجزای اصلی تشکیل دهنده درب شیشه ای اتوماتیک چیست؟

فریم : چهارچوبی که به شکل قاب دور شیشه درب اتوماتیک قرار میگیرد.

اپراتور : عداز کنترل باکس ، موتور هسته اصلی اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک محسوب میشود.

شیشه : از قسمت های اصلی و مهم درب اتوماتیک شیشه است که بر روی زیبایی و امنیت محل تاثیر مستقیم دارد.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟

در مدل کشویی حداقل عرض موردنیاز 180 سانتی‌متر است و حداکثر تا 600 سانتی‌متر می‌تواند باشد اگر ابعاد ورودی شما کمتر از حداقل یا بیشتر از حداکثر متراژ ذکر شده است، جای نگرانی نیست چون امکان پیاده‌سازی سفارشی وجود دارد. ارتفاع فریم‌های درب‌ها نیز به از 200 تا 300 سانتی‌متر است که به‌صورت سفارشی تا 500 سانتی‌متر نیز قابل‌اجراست

انواع درب شیشه ای اتوماتیک کدام است؟

  • تلسکوپی
  • اسلایدینگ (کشویی)
  • فولدینگ (اتوبوسی)
  • کرو (منحنی یا قوسی)
  • مثلثی
  • خروج اضطراری

دیدگاه(2)

  1. ناشناس
    دی 27, 1400 \ب.ظ\30 3:39 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید

    هزینه تعمیر اپراتور درب شیشه ای چقدر است؟

  2. ناشناس
    دی 27, 1400 \ب.ظ\30 3:49 ب.ظ

    سلام خسته نباشید

    شما درب اتوماتیک با ابعاد سفارشی هم میسازید؟

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.