کرکره برقی مغازه

کرکره برقی مغازه


کرکره برقی مغازه

 

در سال‌های گذشته، امنیت افراد و ساختمان‌ها بیش‌ از پیش اهمیت یافته است؛ بنابراین می‌توان گفت که امنیت یک امر بسیار مهم در توسعه فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها است.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شده تا مغازه‌داران خواستار نصب کرکره برقی برای مغازه خود شوند ایمنی بالایی است که کرکره برقی برای مغازه‌ها ایجاد می‌کند. از کرکره‌های برقی برای درب پارکینگ مسکونی، ورودی مکان‌های تجاری، اداری و … استفاده می‌شود و باعث به‌وجودآمدن ایمنی بسیار بالا می‌گردد. در این مقاله قصد داریم تا درباره کرکره برقی مغازه بیشتر صحبت کنیم. نصب و نوع موتور به کاررفته در این نوع کرکره در این مطلب شرح داده می‌شود. تا انتهای متن را همراه ما باشید.

طرح کرکره برقی مغازه

 

برای طرح کرکره برقیِ مغازه از مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی می­توان استفاده کرد. تیغه‌های الومینیومی به همراه تیغه ­های پلی‌کربن از موراد پرکاربرد در ساخت کرکره‌های برقی هستند. البته این نوع تیغه‌ها برای مغازه‌ها و فروشگاه­ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیغه‌های آلومینیوم به صورت معمول در اندازه‌های 7*7 مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این به معنی عدم استفاده از این تیغه‌ها در سایزهای دیگر نیست بلکه بیشترین کاربرد مد نظر است. تیغه‌های پلی‌کربن شفاف نیز در اندازه‌های 4*4 بیشترین کاربرد را دارند.

در بعضی موارد مشتریان از انواع دیگر تیغه‌های کرکره برای مغازه یا فروشگاه خود استفاده می‌نماید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، تیغه‌های کرکره نارنجی‌رنگ که با نام تیغه کرکره الکترونیکی پانچ شناخته می‌شود که به طور معمول نمی‌توان یک کرکره برقی مغازه را فقط با این یک نوع تیغه کرکره اجرا نمود ولی برای زیبایی و جلوه کار از این نوع تیغه به وفور استفاده می‌شود. همچنین برای ورود نور به داخل مغازه و فروشگاه معمولاً چند ردیف تیغه کرکره پانچ به‌صورت ترکیبی با تیغه کرکره برقی آلومینیوم استفاده می‌شود، همچنین تیغه آلومینیومی غضروف دار نیز از دیگر تیغه‌هایی است که در کرکره مغازه پرکاربرد است و ویژگی این نوع تیغه کرکره حرکت کاملاً آرام و بی‌صدا است.البته بی‌صدا بودن کرکره مغازه به دلیل تردد کمی که دارد، چندان مطرح نیست.

کرکره برقی مغازه-کاسپین پیشرو صنعت

نصب کرکره برقی مغازه

 

یکی از راه‌های نصب ایمن و مطمئن، اطمینان شما از شرکت و یا سرویس‌دهنده‌ای است که کار خدمات و نصب کرکره برقی مغازه شما را انجام می‌دهد. برای این کار لازم است تا مطمئن‌ترین شرکت‌ها را بشناسید و کار خود را به آن‌ها بسپارید.

نصب صحیح برای عملکرد و امنیت این کرکره مهم است. اگر غلتک در جای مناسب و صحیح قرار نگیرد، یا قدرت غلتک تضعیف شود منجر به خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود.

ویژگی خاصی که باید کرکره درب مغازه داشته باشد در درجه اول امنیت است و در درجه بعدی زیبایی می‌باشد. به همین دلیل است که خیال صاحب فروشگاه از نصب این کرکره برقی از بابت جلوگیری از سرقت از فروشگاه در زمانی که این مکان بسته می‌باشد باید تأمین شود. پس می‌بایست تیغه‌ها از نوع سنگین  مثل فولاد و آلومینیوم و جنس مقاوم باشد و بهتر است از قفل‌های برقی که قابلیت کنترل از راه دور دارند و یا نیمه اتوماتیک استفاده گردد. اما نکته مهم این است که می‌بایست موتور کرکره برقی به‌گونه‌ای نصب گردد که امکان دزدیده شدن موتور به حداقل امکان برسد. موتور کرکره برقی نیز بسیار اهمیت دارد که دچار اختلال در عملکرد نشود.

این نوع از کرکره برقی بهترین روش برای تأمین امنیت فیزیکی مغازه و جسمی است، ضمن اینکه یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و اقتصدی نیز می‌باشد.

با وجود طیف وسیعی از گزینه‌های کنترلی، مثل کلیدهای مکانیکی، کنترل از راه دور (ریموت کنترل) و اتصالات گرفته تا سیستم‌های مدیریت تردد ساختمان، عملکرد دستی باز و بسته شدن درب برای دهانه‌های کوچک‌تر موجود است.همین‌طور این سیستم‌ها در زمان قطعی برق مشکلی برای رفت‌وآمد ایجاد نمی‌کنند.

کرکره برقی مغازه-کاسپین پیشرو صنعت

عوامل مؤثر بر قیمت کرکره برقی مغازه

 

قیمت تیغه کرکره برقی مغازه آلومینیوم سبک بسیار ارزان‌تر از سایر تیغه‌های به‌کاررفته در کرکره‌ها است ولی بقیه تیغه کرکره‌ها از آلومینیوم سنگین و غضروف دار تا تیغه فولادی، پلی‌کربنات شفاف و رولی‌تر تقریباً تفاوت قیمتی ندارد.

قیمت کرکره مغازه تابعی از عامل زیر است که پس از توضیحات لازم برای شما به طور شفاف مشخص خواهد شد؛ اما مجموعه‌ای از عوامل زیر مهم‌ترین تأثیر را بر قیمت کرکره مغازه دارد.

  • موتور کرکره برقی مغازه یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت کرکره مغازه است که بر اساس نوع خواسته مشتری می‌تواند ساید یا توبلار استفاده شود و درنتیجه قیمت آن‌ها متفاوت است.
  • نوع تیغه کرکره‌های برقی نیز بر قیمت کرکره مغازه تأثیر بسیارزیادی دارد و تیغه‌های شفاف بیشترین قیمت را به خود اختصاص می‌دهند.
  • نوع ابزارآلات مورداستفاده از جمله ریل، مویی، برد و… نیز بر قیمت کرکره مغازه بسیار مؤثر هستند.

کرکره برقی مغازه-کاسپین پیشرو صنعت

موتور کرکره برقی مغازه

 

معمولاً برای کرکره‌های برقی مغازه از جنس آلومینیوم کوچک با وزن سبک موتور توبلار برای کرکره برقی‌های متوسط و بزرگ از موتورهای ساید و یا موتور توبلار صنعتی که گشتاور بالایی دارد استفاده می‌شود.

یک نوع دیگر تیغه کرکره برقی مغازه تیغه کرکره پلی‌کربنات شفاف است که وزن آن کمی بیشتر از تیغه آلومینیومی است  تیغه فولادی نیز از آلومینیومی بسیار سنگین‌تر است و تقریبا 4 برابر آن وزن دارد.

موتورهای ساید که در کرکره‌های بزرگ استفاده می‌شوند تقریباً 15% گران‌تر از موتورهای تیوبلار که برای کرکره‌های کوچک استفاده می‌شوند، هستند. موتورهای کرکره تیوبلار اندازه بزرگی ندارند و درنتیجه فضای کمتری را اشغال می‌کنند و در صورت خرابی به تعمیر نیاز است. تیوبلار از لحاظ تعمیزات اندکی تعویض آن سخت‌تر است و کمی زمان بیشتری می‌برد. موتورهای ساید فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند و کرکره سنگین‌تری را بالا و پایین می‌کنند و در صورت خراب شدن موتور‌های ساید نیاز نیست که کرکره برقی مغازه را تعمیر کنیم و از بیرون می‌توان سریعاً موتور ساید را خارج کرده و تعمیر و یا تعویض نمود.

جمع‌بندی

 

امنیت مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به دلیل اجناس موجود در آن‌ها امروزه موردتوجه زیاد قرار گرفته است. کرکره برقی مغازه برای فروشگاه تعبیه شده است. البته هر نوع کرکره برقی برای این منظور می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد. برای مشاهده انواع کرکره برقی و کسب اطلاعات در زمینه هرکدام به سایت شرکت کاسپین پیشرو صنعت مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی از هر نوع کرکره برقی به دست بیاورید. در این سایت تمام خدمات مربوط به کرکره برقی مغازه را مشاهده خواهید کرد.

سوالات متداول کرکره برقی مغازه

طراحی کرکره برقی مغازه به چه صورت است؟

برای طرح کرکره برقی مغازه از مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی می­توان استفاده کرد. تیغه‌های الومینیومی به همراه تیغه­های پلی‌کربن از موراد پرکاربرد در ساخت کرکره‌های برقی هستند. البته این نوع تیغه‌ها برای مغازه‌ها و فروشگاه­ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب صحیح کرکره برقی مغازه چه اهمیتی دارد؟

نصب صحیح برای عملکرد و امنیت کرکره برقی مغازه شما مهم است. اگر غلتک در جای مناسب و صحیح قرار نگیرد، یا قدرت غلتک تضعیف شود منجر به خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت کرکره برقی مغازه کدام اند؟

  • موتور کرکره برقی مغازه یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت کرکره مغازه است که بر اساس نوع خواسته مشتری می‌تواند ساید یا توبلار استفاده شود و درنتیجه قیمت آن‌ها متفاوت است.
  • نوع تیغه کرکره‌های برقی نیز بر قیمت کرکره مغازه تأثیر بسیارزیادی دارد و تیغه‌های شفاف بیشترین قیمت را به خود اختصاص می‌دهند.
  • نوع ابزارآلات مورداستفاده از جمله ریل، مویی، برد و… نیز بر قیمت کرکره مغازه بسیار مؤثر هستند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.