موتور درب برقی

موتور درب برقی



موتور درب برقی درب‌های ساختمان را کنترل می‌کند و توسط سوئیچ‌های دیوار ساختمان کنترل می‌شود. بیشتر آن‌ها همچنین شامل یک کنترل از راه دور رادیویی دستی هستند که توسط مالک حمل می‌شود و می‌توان از آن برای باز و بسته شدن درب از فاصله کمی استفاده کرد.

خودکار کردن ورودی به خانه‌های شخصی (و شرکت‌ها) یک راه‌حل عالی است که راحتی را ایجاد می‌کند (ازآنجاکه مجبور نیستید درب را به‌صورت دستی باز کنید) و امنیت ساختمان‌ها را به همراه دارد (این درها قفل ندارند و فقط از طریق خودکار باز می‌شوند). این موتور  یکی از اجزای اصلی درب‌های برقی به شمار می‌رود. در این مطلب انواع موتور درب های برقی و سایر اطلاعات مربوط به آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

درب برقی پارکینگ-کاسپین پیشرو صنعت

موتور درب برقی چیست؟

 

همان‌طور که در آسانسور وجود دارد، موتور درب برقی بیشترین قدرت را برای جابه‌جایی درب گاراژ سنگین فراهم نمی‌کند. در عوض، بیشتر وزن درب با فنرهای متعادل متصل به درب جبران می‌شود. (حتی درب‌های گاراژ که به‌صورت دستی کار می‌کنند دارای تعادل هستند؛ در غیر این صورت‌باز یا بسته شدن آنها برای شخص بسیار سنگین است.) در یک طراحی معمولی، فنرهای پیچشی گشتاور را به شافت وارد می‌کنند و این شافت از طریق کابل‌های ضد تعادل فولادی درب بازکن برقی را فراهم می‌کند

انواع موتور درب برقی

 

موتورهای مختلفی وجود دارد که به طور خاص برای استفاده در در‌ب‌های الکتریکی مشخص شده‌اند. این موتورها مستقیماً با چرخ‌دنده‌هایی متصل می‌شوند که امکان کاهش سرعت و عملکرد صحیح درها را فراهم می‌کنند.

این موتورها معمولاً از دوچرخ دنده مارپیچ تشکیل شده‌اند و به‌گونه‌ای قرار می‌گیرند که هر یک از آنها مربوط به موتور قبلی باشد. این نسبت باعث می‌شود تا حرکت با سرعت کمتری موتور حرکت کند؛ بنابراین هر دنده سرعت دنده قبلی خود را کاهش می‌دهد.

موتور درب برقی-کاسپین پیشرو صنعت
موتور درب برقی-کاسپین پیشرو صنعت
  • کاهش‌دهنده سرعت

عملکرد موتور درب برقی ساده است. یک شافت ورودی که یک سوراخ است، برای تماس با یک تاج دندانه‌دار می‌چرخد ​​و این، در هر چرخش شافت، یک دندان را از تاج جلو می‌برد.

  • گیربکس

این موتورها از یک چرخ‌دنده مرکزی و چرخ‌دنده‌های زیادی که به دور آن می‌چرخند تشکیل شده است که به ماهواره یا سیاره معروف هستند. این سیستم همچنین شامل یک تاج داخلی است و کل سیستم سرعت سیاره‌ای به دور آن می‌چرخد. فراتر از انواع موتور درب برقی ، متداول‌ترین مدل‌ها چرخ‌دنده‌های 90 درجه با موتور بدون برس با رمزگذار هستند.

موتور درب برقی ریلی

 

موتورِ درب برقی ریلی با کاهنده‌های چرخ‌ کار می‌کنند. طراحی آن ساده و کاربردی است، زیرا آن‌ها فقط به‌عنوان قطعات انتقال یک تاج دندانه‌دار در تماس با چرخ قرار دارند که دندانه‌ها را حرکت می‌دهد و سرعت انتقال را کاهش می‌دهد. تغییر مکان این گیرنده‌ها مستقیم است، بنابراین انتقال می‌تواند در 90 درجه انجام شود.

موتور درب برقی کرکره‌ای

 

اولین چیزی که باید بدانید این است که یک موتور درب برقی کرکره‌ای راه‌حل سریع برای یک درب ساختمان سنگین، بد تعبیه شده یا قدیمی نیست. اگر درب ساختمان در وضعیت نامناسبی قرار دارد، باید به‌درستی سرویس و تعمیر شود یا به طور کامل تعویض شود.

هر موتور درب برقی کرکره‌ای که به درب ساختمان موجود متصل باشد، آن درب را به دستگاه تبدیل می‌کند و به همین دلیل برخی از توابع ایمنی اساسی لازم است، اما به‌خاطر داشته باشید که این‌ها هرگز نمی‌توانند به‌درستی کار کنند.ایمنی برای اپراتورهای الکتریکی همیشه مهم است. درب ساختمان یک شی بزرگ، سنگین و متحرک است و اگر درب با انسداد مواجه شود باید فوراً موتور الکتریکی را متوقف کنید.

مزایا و معایب موتور درب برقی

  • راحتی

خارج شدن از اتومبیل برای باز شدن درب ساختمان خسته‌کننده است. همچنین اگر مجبور باشد در طی آب‌وهوای نامناسب انجام شود، ممکن است کثیف شود. نصب ساده موتور درب برقی این مشکل را برطرف می‌کند.

  • ایمنی

بالابردن درب سنگین می‌تواند به‌خصوص برای یک فرد مسن خسته‌کننده باشد و احتمالاً منجر به آسیب فرد شود. یک موتور دربِ برقی با فشار دادن ساده یک دکمه این مشکلات را برطرف می‌کند.

.

  • امنیت

ازآنجاکه نصب درب برقی شامل امکان واردکردن کدهای امنیتی منحصربه‌فرد است که فقط برای شما شناخته شده است، این امر می‌تواند از باز شدن درب توسط مجرمان و سرقت وسایل جلوگیری کند.

  • توان مالی

صاحبان خانه ممکن است تصمیم به خرید درب برقی را به تعویق بیندازند زیرا فکر می‌کنند این هزینه به ارزشی که ارائه می‌دهد نخواهد بود. مانند هر فناوری، قیمت از زمان ارائه اولیه و با ارائه نوع ارزش موردنظر، به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

  • هزینه‌های کم انرژی

هزینه دیگری که باعث می‌شود برخی از افراد درباره این نوع خرید دو بار فکر کنند، انرژی اضافی است که در هر بار استفاده از موتورِ درب برقی موردنیاز خواهد بود. در حقیقت، این هزینه چندان زیاد نیست، زیرا پیشرفت‌های تکنولوژیکی مسئول این افت قیمت‌ها هستند.

در اینجا نگاهی به موارد منفی موتور درب برقی می‌پردازیم:

  • هزینه‌های نصب

راه‌اندازی این موتور می‌تواند یک کار پیچیده باشد، شامل سیم و سایر نگرانی‌های برقی. این به طور حتم به معنای استفاده از یک شرکت حرفه‌ای برای اداره کار است و اغلب می‌تواند مردم را وادار کند که در مورد پرداخت چنین هزینه‌هایی فکر کنند.

  • تعویض باتری‌ها

برای اینکه اپراتور درب برقی به طور مداوم کار کند، باتری‌های خاصی لازم هستند و باید منظم کار کنند. ماندگاری بیشتر باتری‌ها دو سال است و بسیاری از افراد همیشه هنگام انجام تعویض آماده نیستند. این می‌تواند موتور درب را بی‌فایده کند.

  • قطعی برق

ازآنجاکه درب برقی برای انجام کار خود به برق احتیاج دارد، هرگونه قطعی ناگهانی در برق می‌تواند منجر به گیرافتادن ماشین در داخل یا خارج یک گاراژ برای مدت‌زمان قطعی برق شود. علاوه بر این، تمام شدن شارژ باتری نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

درب برقی پارکینگ-کاسپین پیشرو صنعت

نتیجه‌گیری

 

شرکت کاسپین پیشرو صنعت از عهده نصب و تعمیر درب برقی به همراه موتور درب برقی ساختمان و پارکینگ به‌خوبی برمی‌آید و مطمئن می‌شویم که کار توسط تکنسین‌های بسیار آموزش‌دیده انجام می‌شود. اطمینان به شرکت ما و استفاده از خدمات آن آرامش خاطر را فراهم می‌کند که ارزش سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد و متخصصین ما همچنین می‌توانند مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهند. حتماً با کاسپین پیشرو صنعت تماس بگیرید تادر نصب موتور  و انتخاب آن تصمیم بهتری بگیرید.

موتور درب برقی چیست؟

موتور درب برقی که درب‌های ساختمان را کنترل می‌کند و توسط سوئیچ‌های دیوار ساختمان کنترل می‌شود. بیشتر آن‌ها همچنین شامل یک کنترل از راه دور رادیویی دستی هستند که توسط مالک حمل می‌شود و می‌توان از آن برای باز و بسته شدن درب از فاصله کمی استفاده کرد.

موتور درب برقی ریلی چیست؟

موتور درب برقی ریلی با کاهنده‌های چرخ‌ کار می‌کنند. طراحی آن ساده و کاربردی است، زیرا آن‌ها فقط به‌عنوان قطعات انتقال یک تاج دندانه‌دار در تماس با چرخ قرار دارند که دندانه‌ها را حرکت می‌دهد و سرعت انتقال را کاهش می‌دهد.

موتور درب برقی چه مزایایی دارد؟

  • راحتی
  • ایمنی
  • امنیت
  • هزینه‌های کم انرژی

یک دیدگاه

  1. سیامک مرادزاده
    آذر 27, 1400 \ب.ظ\30 7:45 ب.ظ

    سلام لطفا آدرس و تلفن نمایندگی در شیراز را ارسال نمایید

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.