انواع درب پارکینگ

انواع درب پارکینگ


انواع درب پارکینگ

هر مکانی که ساخته می شود معمولا نیاز به یک یا چند درب دارد که با توجه به وضعیت آن ‌مکان درب مناسب نصب می گردد. البته این به سلیقه افراد نیز برمی گردد. ممکن است افراد فقط جنبه ایمنی را در نظر بگیرند و یا برای عده ای دیگر زیبایی در اولویت باشد و حتی ممکن است افراد بخواهند پکیجی از یک درب مطمئن، ایمن و زیبا داشته باشند. درست است، درب ها انواع گوناگونی دارند و این گوناگونی می تواند از نظر نوع، رنگ، جنس، متریال و … باشد.

درب های پارکینگ چه تاثیری در ساختمان دارند؟

در بین عواملی که در ظاهر و نمای بیرونی ساختمان نقش مهمی دارند، نام درب پارکینگ هم بسیار شنیده می شود. توصیه ما، ست کردن با درب حیاط است هرچند آن چه که مشخص و حائزاهمیت است، کیفیت می باشد.

درب پارکینگ در طول سال بارها و بارها باز و بسته شده و در تعرض اشعه های خورشیدی، آلودگی هوا و… قرار می گیرد و اگر در امر کیفیت و مرغوبیت انتخاب درستی صورت نگیرد، خرابی های مداوم در انتظار شما خواهند بود. دیگر موردی که افراد به آن توجه دارند ایمنی است و به همین علت باید دنبال دربی باشید که موجب اطمینان خاطر شما از این لحاظ شود.

کرکره برقی شیشه ای-کاسپین پیشرو صنعت

انواع درب پارکینگ از لحاظ مدل

در جهان امروز درب ها از هر نظر مختلف هستند و به طبع کارایی متفاوت دارند. اما خوب است بدانید اخیرا بیشتر درب های پارکینگ به صورت ریلی اتوماتیک ساخته می شود و به طورکلی می توانیم آن ها را در دو گروه اتوماتیک هیدرولیکی (اساس کار فشار روغن) و الکترومکانیکی (اساس کار موتور و چرخ دنده) دسته بندی کنیم.

این درب ها دارای باطری های پشتیبان هستند‌ که فرآیند بهره جویی از آن ها به زمان قطع برق مربوط می شود. فارغ از در نظر گرفتن عواملی جانبی مثل رنگ و… انواع درب پارکینگ مدل های مختلفی از جمله: درب پارکینگ ریلی، تاشو، لولایی، فرفوژه، فلزی و…. دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انواع درب پارکینگ-کاسپین پیشرو صنعت
انواع درب پارکینگ-کاسپین پیشرو صنعت

درب پارکینگ ریلی

گاهی مواقع پیش می آید که درب پارکینگ باید روی سراشیبی قرار بگیرد و یا این‌ که محیط پارکینگ خیلی وسیع و بزرگ نیست. در چنین مواردی بهترین ‌گزینه درب ریلی می باشد. کار با درب های ریلی یا کشویی بسیار آسان است و شما می توانید به سهولت آن ها را به چپ و راست و یا بالعکس باز و بسته کنید.

شما با در اختیار داشتن این درب ها هیچ نگرانی مبنی بر سر و صدای اضافه نخواهید داشت ضمن این که وزن زیادی هم نداشته و سنگین نیستند ‌و می توانید برای کنترل و فرمان دهی از ریموت و یا سیستمی که بر روی تلفن همراه شما نصب می شود، استفاده های لازم را ببرید. درب پارکینگ ریلی ایمنی بالایی دارد مضاف بر این که قیمت بسیار مناسب و تنوع بالایی دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه خود و یا طراحی ساختمان مورد نظر درب را انتخاب کنید.

انواع مختلف درب چیست؟

بر اساس مواد مورد استفاده برای ساخت درها، آنها به روشهای زیر طبقه بندی می شوند:
درب چوبی یا الواری.
درب های شیشه ای.
درب های فولادی.
درب های پی وی سی.
درب های فایبر گلاس.
درب های شیشه ای آلومینیومی.
درب های پلاستیکی تقویت شده با فیبر یا درهای FRP.

درب پارکینگ تاشو

در بین انواع درب هایی که برای پارکینگ به کار می گیرند‌، مدل تاشو با ظاهری خاص و منحصربه فرد است. این درب ها، حرکتی بی صدا و نرم دارند و کارکرد آن ها تقریبا مشابه درب های لولایی اتوماتیک است‌. برخی از ویژگی مهم درب های تاشو:

1. اتوماتیک نبوده و ایمنی بالایی دارند.
2. از لحاظ رنگ و ظاهر بسیار متنوع هستند.
3. درب های تاشو غالبا به عنوان درب پارکینگ جنوبی استفاده می شوند.
در کنار تمام ویژگی ها و مزیت ها این مدل درب دارای مشکلی نیز هست که ناتوانی در بهره گیری جک پارکینگ می باشد. مطلب مهم دیگر این که پارکینگ هایی وجود دارند که در آن ها هر نوع دربی را نمی توانید کار بگذارید و در اینجور مواقع از درب های ریلی استفاده می کنند اما در شرایطی که امکان بهره گیری از درب ریلی نباشد، انتخاب درب تاشو، انتخابی دقیق و درست است.

درب پارکینگ لولایی

با گذشت زمان و پیشرفته روز افزون صنعت و تکنولوژی تولید درب های لولایی دستی متوقف و جای خود را به درب های لولایی اتوماتیک داده است. این نوع درب که به درب بازویی نیز شهرت دارد بر اساس لولاهایی که در کناره های چهارچوب نصب می شود کار می کند. درب های لولایی یا بازویی خود به دو دسته تک لنگه و دولنگه تقسیم شده و قیمت آن ها بر اساس متریال به کار گرفته شده در آن ها تعیین می‌ شود.


برای خواندن مطالب درمورد جک درب پارکینگ میتوانید:

انواع درب پارکینگ از لحاظ جنس

درب‌های پارکینگ می‌توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. برخی از انواع درب‌ پارکینگ را در زیر بررسی می‌کنیم:

  1. درب‌های فلزی: این نوع درب‌ها از جنس فلز ساخته می‌شوند که معمولاً از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند. این درب ها مقاومت بالا در برابر ضربه و حفاظت در برابر سرقت را به ارمغان می‌آورند. همچنین، درب های فلزی قابلیت تحمل شرایط آب و هوایی نامناسب را دارند.
  2. درب‌های چوبی: این نوع درب‌ها از چوب ساخته می‌شوند و ممکن است از نوع‌های مختلف چوب مانند درختان سخت (مانند بلوط و گردو) یا چوب MDF باشند. درب‌های چوبی معمولاً زیبا به نظر می‌رسند، اما نسبت به فلز در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی ضعیف‌تر هستند.
  3. درب‌های پلاستیکی: این نوع درب‌ها از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند. پلاستیک‌های مقاومی مانند پلی‌پروپیلن یا پلی‌وینیل کلراید (PVC) معمولاً در ساخت درب‌های پارکینگ استفاده می‌شوند. این درب‌ها سبک و قابل نصب آسان هستند و به خوبی در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت دارند.
  4. درب‌های شیشه‌ای: این نوع درب‌ها از شیشه تشکیل شده‌اند و برای پارکینگ‌های داخلی استفاده می‌شوند. آن‌ها به محیط‌هایی که نور طبیعی و دید بیشتری نیاز دارند، زیبایی و شفافیت می‌ بخشند.
  5. درب‌های آلومینیومی: این نوع درب‌ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند و معمولاً به عنوان درب‌های برقی استفاده می‌شوند. درب های آلومینیومی سبک و مقاوم بوده و دارای قابلیت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و خوردگی هستند.
  6. درب‌های چند لایه: این نوع درب‌ها از چندین لایه مختلف ساخته شده‌اند و معمولاً برای پارکینگ‌هایی با شرایط سخت استفاده می‌شوند. در لایه‌های مختلف این درب‌ها می‌توان از موادی مانند فلز، چوب و پلاستیک استفاده کرد، تا بتوان از خصوصیات هریک از این مواد بهره گرفت و دربی با قابلیت‌هایی شبیه به آن‌چه در هریک از مواد جداگانه داریم، ایجاد کرد.

انواع جک پارکینگ

جک پارکینگ‌ یک ساز و کار هیدرولیکی مکانیکی و یا پنوماتیکی است که در انواع مختلفی تولید شده و در بازارعرضه می‌شوند.

  • جک پارکینگ الکترومکانیکی: مناسب پارکینگ هایی با تردد کم و درب هایی با عرض کوچک.
  • جک پارکینگ هیدرولیکی: بیشتر برای مصارف صنعتی و تجاری کاربرد داشته و اماکنی با تردد بالا و درب های سنگین.
  • جک فدینی ایتالیا: از برندهای معتبر ساخت کشور ایتالیا و قابلیت نصب بر روی درب های لولایی را دارد.

 

نتیجه گیری

محوریت این ‌مقاله حول انواع درب های پارکینگ مثل: لولایی، تاشو، ریلی بوده و البته سعی کردیم گوشه چشمی هم به انواع جک ها داشتیم. امیدواریم این مقاله برای شما مخاطبان عزیز مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول انواع درب پارکینگ

درب پارکینگ از لحاظ مدل چند نوع است؟

بیشتر درب های پارکینگ به صورت ریلی اتوماتیک ساخته می شود و به طورکلی می توانیم آن ها را در دو گروه اتوماتیک هیدرولیکی (اساس کار فشار روغن) و الکترومکانیکی (اساس کار موتور و چرخ دنده) دسته بندی کنیم. درب پارکینگ ریلی، تاشو، لولایی، فرفوژه، فلزی و…. از انواع این درب ها میباشند.

چند نوع جک پارکینگ وجود دارد؟

جک پارکینگ الکترومکانیکی: مناسب پارکینگ هایی با تردد کم و درب هایی با عرض کوچک.
جک پارکینگ هیدرولیکی: بیشتر برای مصارف صنعتی و تجاری کاربرد داشته و اماکنی با تردد بالا و درب های سنگین.
جک فدینی ایتالیا: از برندهای معتبر ساخت کشور ایتالیا و قابلیت نصب بر روی درب های لولایی را دارد.

برای خرید درب پارکینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

درب پارکینگ در طول سال بارها و بارها باز و بسته شده و در تعرض اشعه های خورشیدی، آلودگی هوا و… قرار می گیرد و اگر در امر کیفیت و مرغوبیت انتخاب درستی صورت نگیرد، خرابی های مداوم در انتظار شما خواهند بود. دیگر موردی که افراد به آن توجه دارند ایمنی است و به همین علت باید دنبال دربی باشید که موجب اطمینان خاطر شما از این لحاظ شود.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.