موتور زنجیری کرکره برقی

موتور زنجیری کرکره برقی


بررسی موتور زنجیری کرکره برقی و چیزهای که شما باید در این باره بدانید

 

قبل از خرید کرکره برقی باید به خصوصیات مهم آن توجه کرد، یکی از مهم‌ترین اجزا کرکره برقی موتور آن است. تعیین نوع موتور کرکره برقی با توجه کاربرد و همین طور نوع کرکره برقی صورت می‌گیرد. به طور کلی موتورهای کرکره برقی به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند. از موتورهای مختلفی در ساختار کرکره برقی استفاده می شود که در دو دسته عمده، موتورهای ساید و موتورهای توبولار تقسیم‌بندی می‌شوند.

علاوه بر این موتورهای برقی به دو شکل معمولی و UPS دار تولید می‌شوند. در موتورهای برقی معمولی از یک زنجیر برای بالا و پایین بردن کرکره برقی در زمان قطعی برق استفاده می‌شود. اما در موتورهای برقی UPS دار علاوه بر وجود زنجیر دستی در زمان قطعی برق می‌توان از برقی اصظراری برای بالا و پایین بردن کرکره برقی استفاده کرد.

ما در این مطلب سعی داریم تا یکی از گونه‌های موتور برقی، موتور زنجیری کرکره برقی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد موتور زنجیری کرکره برقی

به طور کلی برای بالا و پایین بردن کرکره‌های مجهز به موتور کرکره توبولار در زمان قطع برق از آچار خلاص کن استفاده می‌شود. اما موتور کرکره ساید دارای یک زنجیر خلاص کن برای بالا و پایین بردن کرکره‌ها در زمان قطع برق هستند.
معمولا از این نوع موتورها در مکان‌هایی با تردد بالا یا برای حمل وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم استفاده می‌شود. همچنین در این نوع موتورها از سیستم پاراشوت برای جلوگیری از سقوط کرکره در صورت هر گونه نقص فنی استفاده می‌شود. همان طور که گفته شد سیستم پاراشوت در دو نوع معمولی و UPS دار تولید می‌شود.

از کاربردهای موتور زنجیری کرکره برقی می‌توان به استفاده از آن در کرکره‌های برقی با وزن زیاد نظیر کرکره برقی‌های با تیغه پلی کربنات شفاف و غضروف دار اشاره کرد. همچنین از این موتورها در مکان‌هایی با تردد بالا نظیر کرکره برقی پارکینگ استفاده می‌شود. البته توصیه می‌شود تا درمکان‌هایی با تردد بالا و کرکره‌های برقی خیلی سنگین از موتورهای برقی UPS دار استفاده شود. برای ساختمان‌های بازسازی شده که شرایط سیم کشی مجدد در آن‌ها ممکن نیست، این نوع موتور برقی مناسب است.

موتور زنجیری کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت
موتور زنجیری کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

خصوصیات موتور زنجیری کرکره برقی

 

  • در موتور زنجیری کرکره برقی برای بالا و پایین بردن کرکره معمولا از ریموت استفاده می‌شود، اما در صورت قطعی برق به صورت دستی باز یا بسته نیز می‌توان کرکره را حرکت داد.
  • در این نوع کرکره‌ها نصب و اجرا آسان است.
  • دارای امنیت بسیار بالایی هستند.
  • دارای طیف متنوعی از کیفیت و قیمت هستند.
  • دارای دارای قدرت بالایی هستند.
  • در این نوع موتور تعمیرپذیر و تعویض قطعات به راحتی انجام می‌گیرد.
  • در زمان بهره برداری دارای سرعت بالایی هستند.
  • از سامانه جرثقیل زنجیری و سیستم خلاص کن دستی برای باز و بسته کردن کرکره برقی در هنگام نبود برق بهره میبرند.
  • مدلهای سیم پیچ مس این نوع موتورها معمولا در مکان‌هایی با تردد بالا استفاده می‌شوند.

معایب موتور زنجیری کرکره برقی

 

  • این نوع از موتورها معمولا فضای زیادی را اشغال می‌کنند.
  •  موتور زنجیری کرکره برقی نسب به سایر موتورها دارای سرعت پایینی هستند.
  • زنجیر این نوع موتورها ممکن است دچار آسیب شود و عمل باز و بسته کردن کرکره برقی را با مشکل روبرو شود.


برای خواندن مطالب درمورد موتور ساید کرکره برقی میتوانید:

قیمت موتور زنجیری کرکره برقی

 

به طور کلی موتورهای برقی ساید نسبت به سایر موتورهای برقی گران قیمت‌تر هستند. همچنین باید بدانید که موتور زنجیری کرکره برقی نسبت به موتورهای برقی UPS دار از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. قیمت این نوع موتور به میزان قدرت آن‌ها نیز بستگی دارد.

 

خرید موتور زنجیری کرکره برقی

 

در زمان خرید این نوع موتور برقی به مواردی نظیر توان و کشندگی زنجیر متصل به موتور دقت کنید. به طور کلی توصیه می‌شود این موتور برقی با سیم پیچی مس خریداری نشود. این نوع از موتورهای زنجیری به دلیل استهلاک زیاد خیلی زود دچار مشکل خواهد شد. بعلاوه استفاده از زنجیر مس نسبت به سایر انواع دیگر زنجیره‌های موتور برقی با دشواری همراه است.

نحوه کارکرد موتور زنجیری کرکره برقی

 

موتور زنجیری کرکره برقی از یک زنجیر خلاص کن برخوردار است که در زمان قطع برق می‌توان با استفاده از آن کرکره برقی را حرکت داد.

اگر موتور برقی با کاور پوشانده شده است، باید بعد از باز کردن درب کاور، زنجیر موتور برقی را از داخل کاور بیرون بیاورید. حرکت این زنجیر معمولا بصورت رفت و برگشت است و شما می‌توانید چرخاندن زنجیر کرکره را آن به بالا یا پایین حرکت دهید.

در هنگام خرید این نوع موتور برقی دقت داشته باشید تا در زمان حرکت دادن زنجیر قلابی توسط زنجیر نیز کشیده خواهد شد. این زنجیر را می‌توان کلاچ موتور دانست که با حرکت آن به سمت پایین توسط حرکت زنجیر گیربکس از موتور گسسته خواهد شد. همچنین باید توجه داشته باشید که فشار خیلی زیاد سبب شکستگی اهرم کلاچ خواهد شد.

موتور زنجیری کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

شرکت کاسپین پیشرو صنعت

 

برای بیشتر افراد خرید و استفاده از موتورهای برقی یک نوع چالش محسوب می‌شود. علاوه بر این توجه داشته باشید که انتخاب موتور برقی مناسب که دقیقا منطبق بر نیازهای ما باشد، امری آسان نخواهد بود.

شرکت کاسپین پیشرو صنعت با عرضه خدمات خود در زمینه طراحی، تولید، اجرا و خدمات تخصصی در راستای صنعت هوشمند سازی انواع درب‌های شیشه‌ای و کرکره‌های رول آپ متعهد شده است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند. علاوه بر این کارشناسان این شرکت با بازدید از محل پروژه‌ها ارزیابی دقیقی در مورد نحوه طراحی و اجرا پروژه به شما ارائه خواهند داد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت به آدرس https://caspianpishrosanat.com با پروژه و خدمات این شرکت در زمینه‌های درب اتوماتیک، جک، کرکره برقی و البته پارتیشن آشنا شوید.

سوالات متداول موتور زنجیری کرکره برقی

کاربرد موتور زنجیری کرکره برقی چیست؟

معمولا از این نوع موتورها در مکان‌هایی با تردد بالا یا برای حمل وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم استفاده می‌شود. همچنین در این نوع موتورها از سیستم پاراشوت برای جلوگیری از سقوط کرکره در صورت هر گونه نقص فنی استفاده می‌شود و در مکان‌هایی با تردد بالا نظیر کرکره برقی پارکینگ میتوان از این موتور استفاده کرد.

در هنگام خرید موتور زنجیری کرکره برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید این نوع موتور برقی به مواردی نظیر توان و کشندگی زنجیر متصل به موتور دقت کنید. به طور کلی توصیه می‌شود موتور زنجیری کرکره برقی با سیم پیچی مس خریداری نشود. این نوع از موتورهای زنجیری به دلیل استهلاک زیاد خیلی زود دچار مشکل خواهد شد.

موتورهای کرکره برقی چند دسته هستند؟

به طور کلی موتورهای کرکره برقی به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند. از موتورهای مختلفی در ساختار کرکره برقی استفاده می شود که در دو دسته عمده، موتورهای ساید و موتورهای توبولار تقسیم‌بندی می‌شوند. علاوه بر این موتورهای برقی به دو شکل معمولی و UPS دار تولید می‌شوند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.