کرکره فوم دار

کرکره فوم دار

فوم معماری بادوام‌ترین و کاربردی‌ترین ماده برای ساخت کرکره‌های تزئینی است. می‌توان آنها را به‌صورت چوبی درآورد و به هر رنگی رنگ‌آمیزی کرد. فوم در کرکره‌های فوم دار باعث ایجاد ویژگی‌های منحصربه‌فردی در این نوع کرکره برقی شده است. کرکره‌های فوم دار نیز از دسته کرکره‌های برقی هستند اما با وجود فوم در ساختار آن‌ها تا حد زیادی در ویژگی‌های فیزیکی و مزایا با دیگر کرکره‌ها متفاوت می‌باشند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نوع کرکره، مزایای استفاده از آن، ویژگی‌های این نوع کرکره، انواع تیغه‌ها و نکات خرید این نوع کرکره آشنا کنیم. اگر قصد خرید کرکره را دارید و یا به این حوزه علاقه‌مند هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع کرکره آگاه شوید.

 

کرکره فوم دار چیست؟

 

این کرکره نوعی از کرکره‌های برقی است. این کرکره در درب پارکینگ‌ها، مجتمع های تجاری، مراکز خرید و فروشگاه‌ها نصب می‌شود. کرکره‌های فوم دار دارای تیغه‌هایی با عایق فوم هستند. تیغه‌های این نوع کرکره در حالت کلی از فلز آلومینیوم و یا به‌صورت گالوانیزه تهیه شده‌اند. وجود فوم در کرکره برقی باعث جلوگیری از عبور گردوغبار و یا آلودگی‌های صوتی می‌باشد که در این صورت برای افرادی که به سروصدا حساس هستند و یا ساختمان‌هایی که در محله‌های شلوغ قرار دارند، بسیار مناسب می‌باشند.

کرکره فوم دار - کاسپین پیشرو صنعت



ساخت کرکره فوم دار

 

روش تولید تیغه‌های این نوع کرکره اکستروژن نام دارد. برای تولید تیغه‌ها در این نوع کرکره ابتدا آلومینیوم به شکل دلخواه درآمده و سپس فوم پلی‌یورتان به آن اضافه می‌شود.

 


برای خواندن مطالب درمورد موتور توبلار کرکره برقی میتوانید:

 

تیغه کرکره فوم دار

 

تیغه این نوع کرکره از آلومینیوم و یا گالوانیزه تهیه شده است. فوم در داخل تیغه‌ها به‌صورت یک‌لایه عایق قرار می‌گیرد و از نفوذ گردوخاک و یا صدا جلوگیری می‌کند. کرکره‌های فوم دار به دلیل اینکه از فوم تهیه شده‌اند بسیار سبک هستند. قیمت پایین این کرکره‌های برقی باعث شده است تا به‌عنوان یک کرکره اقتصادی و بسیار کاربردی مورداستفاده قرار بگیرد. کاربردهای این نوع کرکره بسیار زیاد است که علت اصلی آن نیز وزن کم و هزینه کم آن می‌باشد. این نوع کرکره قابلیت نصب بر روی پنجره را نیز دارد.

 

انواع تیغه کرکره‌های فوم دار عبارت هستند از:

 

  • تیغه گالوانیزه فوم دار

در این نوع تیغه برای اینکه فوم به خوبی نگه‌داشته شود از ورق گالوانیزه استفاده شده است. تیغه گالوانیزه فوم دار به‌صورت دوجداره طراحی می شود. گالوانیزه به‌کاررفته در این نوع تیغه از پلی‌یورتان می‌باشد. دوجداره بودن این تیغه کمک زیادی به عایق شدن کرکره و جلوگیری از ورود صدا و ذرات آلوده می‌کند. برای تشخیص اصل بودن کرکره و گالوانیزه به‌کاررفته در آن، می‌توانید از آهن‌ربا استفاده کنید.

  • تیغه آلومینیومی فوم دار

این تیغه‌ها نیز نظیر تیغه‌های گالوانیزه از پلی‌یورتان ساخته شده‌اند. همین‌طور دوجداره بودن تیغه آلومینیومی فوم دار در این نوع تیغه نیز وجود دارد. این نوع کرکره اگر از تیغه آلومینیومی فوم دار تشکیل شده باشد بسیار سبک است. البته تیغه گالوانیزه نیز نسبت به سایر تیغه‌های کرکره‌ای برقی سبک است اما سبکی آلومینیوم بیشتر است. به همین دلیل استفاده و کاربرد بیشتری دارد و برای انواع درب پارکینگ، فروشگاه و … مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کرکره فوم دار - کاسپین پیشرو صنعت
کرکره فوم دار - کاسپین پیشرو صنعت

نکات مهم در خرید کرکره فوم دار

 

در زمان خرید کرکره فوم دار به دلیل ساختار کمی متفاوت این کرکره با سایر کرکره‌ها لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

ضخامت گوشته تیغه‌ها: گوشته تیغه‌ها باعث کنار هم نگه‌داشتن تیغه‌ها می‌شود. اتصال و جفت کردن جداره تیغه‌ها از وظایف اصلی گوشته تیغه‌ها است. اگر که گوشته تیغه ضخامت مطلوب را نداشته باشد به‌مرور زمان جداره بین تیغه‌ها از بین رفته و تنها با یک ضربه ساده تیغه‌ها از هم باز شده و کرکره می‌شکند. این مورد باعث افزایش احتمال سرقت می شود.

وجود پل در میان تیغه‌ها: پل در بین تیغه‌ها بسیار کارآمد است. وجود پل در میان تیغه‌ها مانع از ایجاد صدا در هنگام بالا و پایین رفتن کرکره می‌شود. پل در میان تیغه‌ها موجب افزایش مقاومت تیغه و بیشتر شدن طول عمر نیز می‌شود.

جنس تیغه: جنس تیغه‌های کرکره‌های فوم دار بستگی به نیاز شما و کاربرد کرکره دارد. کرکره‌های گالوانیزه برای مواردی که به دنبال کرکره ارزان‌تر هستید بسیار پرکاربرد است اما اگر به دنبال یک کرکره مقاوم در برابر ضربه و فشارهای مکانیکی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از تیغه‌های آلومینیومی فوم دار استفاده کنید. سبک بودن کرکره با هر دو نوع تیغه نیز از مزیت‌های مهم این کرکره است.

 

کرکره فوم دار-کاسپین پیشرو صنعت

 

مزایای کرکره فوم دار نسبت به سایر کرکره‌ها

 

کرکره برقی فوم دار نسبت به کرکره‌های دیگر از تقاضای بیشتری برخوردار است. علت این امر داشتن ویژگی‌های فیزیکی و اقتصادی برای استفاده از این نوع کرکره می‌باشد. مزایای این نوع کرکره نسبت به سایر کرکره‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

  • مقاومت زیاد و استحکام بالا به‌ویژه در تیغه آلومینیومی
  • وزن بسیار پایین این نوع کرکره به دلیل استفاده از پلی‌یورتان
  • کاربردهای زیاد که قابلیت نصب کرکره را در هر ابعاد و محلی دارد
  • هزینه کم و اقتصادی کرکره برقی فوم دار
  • رنگ‌آمیزی ضدخش تیغه‌ها
  • تنوع بالا در رنگ‌آمیزی تیغه‌ها و طرح‌های آن درنتیجه قابلیت هماهنگی با بسیاری از نماهای بیرونی ساختمان را دارند
  • برای تیغه‌های فوم دار لازم نیست تا روغن‌کاری به طور مرتب انجام شود و نگه‌داری آن‌ها به‌مراتب راحت‌تر است.
  • جلوگیری از عبور صدا
  • جلوگیری از نفوذ گردوخاک

 

سخن پایانی

 

کرکره فوم دار یک نوع کرکره برقی است که در موارد زیادی استفاده می‌شود. در این نوع کرکره از پلی‌یورتان در تیغه‌های آن استفاده شده است. درنتیجه این نوع کرکره برقی عایق مناسبی نسبت به آلودگی‌های صوتی و ذرات گردوغبار است. تیغه‌های این نوع کرکره از آلومینیوم و گالوانیزه ساخته شده است که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خود را دارند. در این مقاله مزایای استفاده از این نوع کرکره را نسبت به کرکره‌های دیگر و همین‌طور نکات مهم در هنگام خریداری کرکره را بیان کردیم.

اگر قصد خرید کرکره برقی فوم دار را دارید به سایت کاسپین پیشرو صنعت مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. شرکت کاسپین پیشرو صنعت سال‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. این شرکت ارائه‌دهنده انواع کرکره برقی و خدمات مربوط به آن می‌باشد. با بازدید از وب‌سایت ما با محصولات و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

سوالات متداول کرکره فوم دار

مزایای کرکره فوم دار نسبت به سایر کرکره‌ها چیست؟

  • مقاومت زیاد و استحکام بالا به‌ویژه در تیغه آلومینیومی
  • وزن بسیار پایین این نوع کرکره به دلیل استفاده از پلی‌یورتان
  • کاربردهای زیاد که قابلیت نصب کرکره را در هر ابعاد و محلی دارد
  • هزینه کم و اقتصادی کرکره برقی فوم دار
  • رنگ‌آمیزی ضدخش تیغه‌ها

چه نکاتی را در هنگام خرید کرکره فوم دار باید رعایت کنیم؟

در زمان خرید کرکره فوم دار به دلیل ساختار کمی متفاوت این کرکره با سایر کرکره‌ها لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • ضخامت گوشته تیغه‌ها
  • وجود پل در میان تیغه‌ها
  • جنس تیغه

تیغه کرکره فوم دار چند نوع دارد؟

  • تیغه گالوانیزه فوم دار
  • تیغه آلومینیومی فوم دار

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.