نصب کرکره برقی و هر آنچه که باید بدانید؟

نصب کرکره برقی و هر آنچه که باید بدانید؟


نصب کرکره برقی

 

طی سالهای گذشته گزارشات زیادی از آسیب جدی جسمانی افرادی که بدون هیچ آموزشی اقدام به نصب کِرکره برقی کرده‌اند در اورژانس بیمارستان‌های کشور ثبت شده است. به طور معمول این آسیب‌ها بیشتر زمانی رخ می‌دهند که فرد بدون هیچ آموزش مناسبی اقدام به باز کردن کرکره آهنی قبلی و نصب کرکره اتوماتیک جدید می‌نماید. لذا باید نصب آن را امری تخصصی بدانید. این در حالی است به طور کلی راه اندازی کرکره برقی به دلیل وزن زیاد آن نیز امری دشوار است.

ما به شما توصیه نصب این اجزاء ساختمان را به کارشناسان شرکت کاسپین پیشرو صنعت واگذار کنید تا به بهترین شکل کرکره برقی شما نصب و راه اندازی شود. ما در این مطلب سعی داریم تا نکات لازم را مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نصب کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

آموزش نصب کرکره برقی

 

قبل از هرچیز شما باید با نحوه کارکرد انواع کرکره‌های برقی، سیم کشی و ابزار و تجهیزات مورد نیاز آشنا باشید. شما برای نصب به ابزارهایی نظیر مته در سایزهای مختلف، دستگاه جوش و برش، انواع آچارها، فازمتر، گیره، گونیا، چکش، پیچ گوشتی در سایزهای مختلف و. . را نیاز خواهید داشت. برای درک راحت‌تر شما طی مراحل ذیل کلیات نصب این کرکره توضیح داده می‌شود.

مرحله اول: نشانه‌گذاری

 

شما در وهله اول باید هرگونه آثاری از درب قدیمی محل را پاک کرده و مکان پروژه را برای نصب آماده کنید. مکان دقیق را مشخص کنید تا تیغه‌ کرکره برقی به صورت دقیق برش داده شوند. شما باید موقعیت افقی بالای کرکره برقی را روی دیوار بالای درب و به صورت عمودی در پایین هر طرف درب در شانه‌گذاری کنید. سپس با علامت‌گذاری خط خارجی کرکره روی دیوار سعی کنید بهترین نقطه ورود به منبع تغذیه را مشخص کنید و در صورت لزوم محل مورد نظر را سوراخ کنید.

نصب کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

مرحله دوم: نصب پروفیل  جدید

 

پروفیل جدید را با استفاده از جوش آهنی و شاغول تراز نصب کنید. فراموش نکنید که این کار نیازمند دقت نظر ویژه‌ای است.

 

مرحله سوم: نصب صفحه پلیت کرکره برقی 

 

شما باید این صفحه را به صورت عمودی بر روی پایه‌ها نصب کنید. معمولا به اندازه ۱۵ سانتی متر از انتهای صفحه تا مرکز پایه فاصله تعیین می‌شود.

مرحله چهارم: نصب شفت کرکره برقی

 

بین دو خورشیدی را اندازه گیری کنید و لوله را متناسب با آن برش را دهید. باید با در نظر گرفتن کاربری درب مقداری از موتور کرکره برقی و آدابتور را در یک طرف لوله، معمولا در حدود ۴۰ سانتی متر وارد گردد. سپس لوله را پرچ کنید، فراموش نکنید که پرچ کاری باید موتور کرکره برقی به صورت کامل وارد لوله کرده باشید.

 

مرحله پنجم: نصب بلبرینگ 

 

اِندکَپ را در جای خود به وسیله پیچ آن کاملا محکم کنید.

مرحله ششم: نصب رسیور یا گیرنده

 

رسیور یا گیرنده قطعه‌ای در کرکره‌های برقی وظیفه اتصال به ریموت را بر عهده دارند. برای نصب رسیور باید دو سیم از آن را خارج کرده و یکی از سیم‌ها را به صورت مستقیم به برق متصل کنیم. سیم دیگر رسیور دارای دارای سه رشته است این سه رشته به صورت سیم آبی به نول، سیم مشکی به قسمت مشکی و سیم زرد هم به قسمت زرد وصل می‌شوند.

نصب کرکره برقی- کاسپین پیشرو صنعت
نصب کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

مرحله هفتم: نصب تیغه‌ها

 

معمولا نصب تیغه‌ها بر روی شفت در بالای کرکره برقی توسط دو نفر صورت می‌گیرد. شما باید با استفاده از پیچ باید تیغه را به شفت کرکره وصل کنید.

 

مرحله هشتم : تنظیم کرکره برقی

 

شما باید برای جلوگیری از خرابی کرکره برقی باید حد بالا و پایین به درستی مشخص کنید. تنظیم درست حد پایین آن به صورتی است که کرکره کاملا بر روی زمین جای می‌گیرد و تنظیم درست حد بالای آن به صورتی است که دو یا سه تیغه در ریل باقی بماند و در نهایت یک جا قفلی با دو پروفیل عمود بر هم را به صورت اصولی بر روی کرکره برقی برای امنیت بیشتر نصب کنید.


برای خواندن مطالب درمورد کرکره برقی بی صدا میتوانید:

طریقه نصب چشمی کرکره برقی

 

یکی از ابزارهایی که در زمان نصب مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از چشمی کرکره برقی است. باید توجه داشته باشید که کرکره برقی دارای انواع مختلف چشمی است که بر اساس نیاز خود در محل مشخصی نصب می‌شوند. چشمی‌ها اصولا در بالای کرکره برقی نصب می‌گردند. در صورت نصب چشمی کرکره برقی یک خط مادون قرمز کامل قابل دید ایجاد می‌گردد.

ست کردن ریموت کرکره برقی

 

باید توجه داشته که در زمان نصب، ست کردن ریموت کرکره برقی با سیستم برق کرکره از اهمیت بالایی برخوردار است. ابتدا باید نصب درب برد رسیور را کنار کرکره انجام داد. با باز کردن درب برد شما کلیدی کوچک به نام CODE یا LERN را خواهید یافت. این کلید را باید ۲ ثانیه فشار دهید. بعد از رها کردن آن شما یک چراغ LED با اندازه کوچک در قسمت داخلی برد شروع به چشمک زدن می‌کند. در نهایت به منظور تنظیم ریموت باید کلید تعبیه شده بر روی ریموت را به مدت دو ثانیه فشار دهید.

آیا می توان کرکره دستی را به برقی تبدیل کرد؟

بسیاری از مردم نمیدانند که تبدیل سیستم دستی به سیستم الکترونیکی هم سریع و هم آسان است. بله، به خدمات یک برقکار نیاز دارد، اما اگر نصاب مناسب را انتخاب کنید، آن ها قادر خواهند بود تا کل فرایند را در چند ساعت یا گاها چند دقیقه هماهنگ کنند.

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

 

برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در مواقعی که برق قطع یا ریموت شما در دسترس نباشد، می‌توانید از آچار آلن و یا کلید مخصوصی که در زمان نصب ارائه می‌گردد، استفاده کنید. شما باید آچار آلن و یا کلید مخصوص درب را روی قسمت مشخصی در موتور گیربکس قرار داده و برای باز و بسته کردن کرکره برقی آن را بچرخانید.

چنانچه ریموت شما به هر دلیلی گم شد و شما خواستید ریموت‌ها ست شده را از سیستم کرکره برقی حذف کنید، باید برد سیستم کرکره برقی را به مدت ۱۰ثانیه فشار دهید. شما با این کار کلیه ریموت‌ها ست شده با سیستم را حذف خواهید کرد.

نصب کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

نکات مهم نصب کرکره برقی

 

شما قبل انجام هر کاری باید از تراز بودن محل نصب اطمینان یابید. همچنین شما باید به آهن کشی صحیح، نصب درست صفحه پلیت قالب تیغه توجه داشته باشید تا در زمان استفاده از کرکره برقی صدای ناهنجار آن شما را آزار ندهد. همچنین توجه داشته باشید که تیغه‌های درب باید در وزن‌های یکسان و در یک رول قرار داشته باشند و البته بین انها هیچگونه گرد و خاکی وجود نداشته باشد. در نهایت توجه داشته باشید درگیری بین تیغه‌ها قطورتر بسیار کم است.

 

قیمت نصب کرکره برقی

 

باید بدانید که عوامل متعددی در تعیین قیمت دخیل هستند. اما به شما توصیه می‌کنیم حتما از خدمات افراد متخصص برای نصب آن بهرمند شوید. جنس تیغه کرکره ها، مساحت و ابعاد کرکره، نوع موتور مورد استفاده در کرکره و… در ارزیابی قیمت نصب حائز اهمیت هستند.

 

شرکت کاسپین پیشرو صنعت

 

همانطور که گفته شد نصب کِرکره برقی، امری کاملا تخصصی است. لذا بهره مندی از خدمات کارشناسان متخصص در این زمینه شما را از مشکلات متعددی در زمان استفاده از کرکره برقی نجات خواهد داد. علاوه بر این با توجه به اهمیت اجزا مختلف کرکره برقی در زمان نصب و بهره برداری، می‌توان عنوان کرد که طراحی و تولید مناسب کرکره برقی حائز اهمیت است. شرکت کاسپین پیشرو صنعت با ارائه خدمات تخصصی و ویژه خود در روند طراحی، تولید، نصب و البته بهره برداری محصولاتی شامل کرکره برقی، درب اتوماتیک، جک و پارتیشن توانسته است، رضایت مشتریان خود را جلب کند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با پروژه‌ها و خدمات این شرکت به وب سایت آن به آدرس caspianpishrosanat.com مراجعه کنید.

سوالات متداول نصب کرکره برقی

چگونه میتوان ریموت کرکره برقی را ست کرد؟

ست کردن ریموت کرکره برقی با سیستم برق کرکره از اهمیت بالایی برخوردار است. ابتدا باید نصب درب برد رسیور را کنار کرکره انجام داد. با باز کردن درب برد شما کلیدی کوچک به نام CODE یا LERN را خواهید یافت. این کلید را باید ۲ ثانیه فشار دهید. بعد از رها کردن آن شما یک چراغ LED با اندازه کوچک در قسمت داخلی برد شروع به چشمک زدن می‌کند. در نهایت کلید تعبیه شده بر روی ریموت را دو ثانیه فشار دهید.

آیا میتوان در هنگام قطع برق درب اتوماتیک را باز و بسته کرد؟

بله برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در مواقعی که برق قطع یا ریموت شما در دسترس نباشد، می‌توانید از آچار آلن و یا کلید مخصوصی که در زمان نصب کرکره برقی ارائه می‌گردد، استفاده کنید. شما باید آچار آلن و یا کلید مخصوص درب را روی قسمت مشخصی در موتور گیربکس قرار داده و برای باز و بسته کردن کرکره برقی آن را بچرخانید.

چه عواملی در تعیین قیمت نصب کرکره برقی دخیل است؟

باید بدانید که عوامل متعددی در تعیین قیمت نصب کرکره برقی دخیل هستند. اما به شما توصیه می‌کنیم حتما از خدمات افراد متخصص برای نصب کرکره برقی بهرمند شوید. جنس تیغه کرکره ها، مساحت و ابعاد کرکره، نوع موتور مورد استفاده در کرکره و… در ارزیابی قیمت نصب کرکره برقی حائز اهمیت هستند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.