کرکره برقی آلومینیوم-کاسپین پیشرو صنعت

کرکره برقی آلومینیوم

کرکره برقی آلومینیوم رایج‌ ترین نوع بین تیغه های کرکره برقی  است ، اول به دلیل قیمت اقتصادی ، دوم ظاهری عام پسند در آخر هم با هر وزنی که مد نظر کاربر با توجه به شرایط کاربری باشد قابلیت ارائه وجود دارد. تیغه آلومینیوم از جنس بیلت فابریک یا شمش آلومینیوم ۶۰۶۳ است که به روش اکستروژن و با رنگ الکترو استاتیک تولید می‌ گردد .

طی رنگ آمیزی الکترواستاتیک رنگ یون و رنگ تیغه با هم همسو می شوند و به خورد تیغه می‌رود این امر سبب ایجاد یک لایه مقاوم و عایق بر روی تیغه می‌شود که از آن در برابر ایجاد خط و خش جلوگیری می کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که این نوع کرکره برقی را متناسب با نیازتان برای درب پارکینگ ، درب مغازه و .. استفاده نمایید و می توانید امنیت محیط را افزایش دهید و لازم نیست اصلا نگران سرقت از محل مورد نظرتان باشید.

کرکره برقی آلومینیوم - کرکره برقی

تولید کرکره برقی آلومینیوم در چند نوع انجام می شود؟

تولید تیغه ی آلومینیوم کرکره برقی در هر رنگ و همچنین انواع مختلف طرح چوب وجود دارد. تیغه آلومینیوم می‌تواند تک‌ پل ،دو پل،سه پل، چهار و پنج پل باشد ، وظیفه اصلی پل افزایش مقاومت در برابر فشارهای وارد بر آن می باشد.

تیغه آلومینیوم برای کرکره برقی در سایزهای مختلف ۴۰، ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیمتری تولید می شود ولی بسته به اندازه دهنه کوچک ، استاندارد و بزرگ نوع تیغه انتخاب می گردد که می توانید در این زمینه با مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند. 

تیغه های کرکره برقی آلومینیوم به دو صورت قوس دار و تخت هستند  ولی امروزه بیشتر کاربران به  سمت قوس دار میروند و تیغه تخت خیلی کم مصرف شده است ، دلیلش هم این است که از نظر مقاومت و ضربه درجه ی بالاتری دارد همچنین زیبایی تحسین برانگیزی دارد. 

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی آلومینیوم چیست؟

کپس

دوسر ابتدایی و انتهایی هر شاخه تیغه بوسیله یک قطعه پلاستیکی کوچک بنام کپس پوشانده میشود تا تیغه ها به هر سمتی منحرف نشوند.

لاستیک انتهایی

حد فاصل زمین و تیغه انتهایی، لاستیک انتهایی است که از ورود گرد و غبار، آب و هر نوع ضایعات دیگر  به داخل جلوگیری می کند.

تیغه انتهایی

آخرین شاخه تیغه کرکره برقی به تیغه انتهای معروف است ،تیغه انتهایی برخلاف تیغه قوس دار ، کاملا تخت می باشد و علت تخت بودنش این است که دقیقا مماس با زمین باشد.

موتور کرکره برقی

وظیفه اصلی موتور کرکره برقی تامین نیروی لازم برای کشیدن کره به سمت بالا است که به سه دسته تیوبلار ، تیوبلار صنعتی و ساید تقسیم ‌می شوند.

واشر مویی

در داخل ریل قرار میگیرد تا به هنگام جابجایی تیغه در ریل ، تیغه ها به هیچ وجه آسیب نمیبیند.

ریل

ریل در دو طرف تیغه کرکره برقی آلومینیوم قرار میگیرد و باعث میشود تیغه درون آن بالا و پایین برود. ریل به دو نوع آهنی و  آلومینیومی تقسیم میشود و هر مدل آن در اندازه لبه ۶ ،۱۰ و ۱۲ میلیمتری موجود میباشد.برای کرکره هایی که دارای ارتفاع زیاد (از ۴/۵ به بالا) هستند باید از لبه ۱۰ یا بیشتر اسفاده نمود.

عملکرد و نوع موتور کرکره برقی چگونه است؟

موتور ساید

با قدرت ۱۰۰۰،۸۰۰،۶۰۰،۵۰۰،۳۰۰،۱۵۰ کیلوگرم می ‌باشد.

موتور تیوبلار صنعتی

با قدرت ۲۳۰و ۳۰۰ نیوتن بر متر مربع

موتور تیوبلار

با قدرت ۳۰ ،۶۰، ۸۰، ۱۰۰ ، ۱۲۰ و ۱۴۰ نیوتن بر متر مربع

کرکره برقی آلومینیوم - موتور کرکره برقی

تفاوت بین موتور تیوبلار و موتور ساید چیست ؟

علاوه  بر میزان قدرت که اولین  تفاوت بین موتور تیوبولار و ساید  است ، محل نصب موتور دومین تفاوت قابل رویت آنها می باشد موتور تیوبولار در درون لوله تعبیه می ‌شود ولی جایگاه موتور ساید در کنار لوله و قابل دیدن است.

چنانچه از نظر موقعیت مکانی نصب کرکره برقی وضعیت به گونه‌ای باشد که امکان نصب موتور ساید وجود نداشته باشد یعنی فضای لازم برای آن نباشد و همچنین وزن درب  کرکره برقی آلومینیومی زیاد باشد موتور  تیوبلار نتواند آن را باز و بسته کند در این زمان به موتور تیوبلار صنعتی احتیاج پیدا میکنیم چرا که هم در داخل شفت ( لوله) جایگذاری می‌شود و فضایی را اشغال نمی ‌کند و توان ، قدرت باز و بسته کردن کرکره را دارد.

موتورهای کرکره برقی به دو دسته‌ی ac  و dc تقسیم می‌شود : 

جریان متناوب (ac)

 جریان مستقیم (dc)

 ac بدون باطری بکاپ  و موتور با باطری بکاپ dc می باشد. در صورت قطع جریان برق با نیروی برق ذخیره شده توسط باتری بکاپ استفاده از کرکره برقی امکان پذیر خواهد شد. 

سوالات متداول کرکره برقی آلومینیوم

چنانچه موتور کرکره برقی بدون باطری بکاپ باشد در صورت قطع جریان باید چیکار کنیم؟

در مواقع قطع برق برای موتورهای ساید از زنجیر خلاص کن و برای موتورهای تیوبولار آچار فابریک جهت باز و بسته کردن که در نظر گرفته می شود.

تفاوت بین موتور تیوبلار و موتور ساید چیست ؟

علاوه  بر میزان قدرت که اولین  تفاوت بین موتور تیوبولار و ساید  است ، محل نصب موتور دومین تفاوت قابل رویت آنها می باشد موتور تیوبولار در درون لوله تعبیه می ‌شود ولی جایگاه موتور ساید در کنار لوله و قابل دیدن است.