کرکره پشت پنجره ای

کرکره پشت پنجره ای

کرکره پشت پنجره ای از انواع کم‌کاربردتر کرکره‌های برقی محسوب می‌شود. شاید در هنگام عبور از کوچه‌ها بعضی از خانه‌ها را دیده باشید که از کرکره‌های پنجره استفاده می‌کنند. این کرکره‌ها برای خانه مزایای زیادی را به همراه دارد. همان‌طور که انواع دیگر کرکره دارای ویژگی‌های خوبی هستند.

حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره ای نیز از دیگر مواردی است که کاربرد بیشتری نسبت به کرکره پشت پنجره ای دارد. این نوع حفاظ در اکثر خانه‌ها مشاهده می‌شود. طرح‌ها و مدل‌های مختلف باعث استفاده گسترده از حفاظ‌های پنجره شده است. البته با افزایش سرقت و کاهش امنیت ساختمان‌ها استفاده از این نوع حفاظ‌ها کار معقولی می‌باشد.

ادامه متن را بخوانید تا با سایر ویژگی‌های کرکره پشت پنجره ای و حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره ای آشنا شوید.



کرکره پشت پنجره ای - کاسپین پیشرو صنعت

کرکره پشت پنجره ای چیست؟

 

کرکره پشت پنجره ای پنجره یک پوشش پنجره‌ای محکم و پایدار است که معمولاً از قاب استیل‌های عمودی و ریل‌های افقی (بالا، مرکز و پایین) تشکیل شده است. در داخل این قاب می‌توان لوور (هر دو قابل‌استفاده یا ثابت، افقی یا عمودی)، پانل‌های جامد، پارچه، شیشه و تقریباً هر مورد دیگری را که می‌توان درون یک قاب نصب کرد، قرارداد. کرکره‌ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کنترل میزان نور خورشید که به یک اتاق وارد می‌شود، برای ایجاد حریم خصوصی، امنیت و محافظت در برابر هوا استفاده شوند.

بسته به نوع کاربرد و ساختار قاب پنجره، کرکره پشت پنجره ای را می‌توان به‌گونه‌ای نصب کرد که در دهانه قرار گیرند یا با دهانه هم‌پوشانی داشته باشند. واژه کرکره پنجره هم شامل کرکره داخلی است که در داخل خانه یا ساختمان استفاده می‌شود و هم کرکره خارجی که در خارج از سازه استفاده می‌شود. در بعضی از سبک‌های ساختمان، داشتن کرکره برای پوشاندن درها و همچنین پنجره‌ها معمول است.

 

مزایای استفاده از کرکره پشت پنجره‌ ای

 

سبک‌های شاتر بی‌شماری وجود دارد. بعضی از کرکره‌ها آهسته هستند و در برخی دیگر فقط نیمه پایین باز می‌شود. مزایای کاربردی هر کرکره برقی پنجره ای داخلی باید به‌طورجدی در نظر گرفته شود، زیرا در درازمدت می‌تواند هزینه‌های آب و برق را کاهش دهد و اگر بخواهید ملک خود را بفروشید، مطمئناً جذاب‌ترین خیابان خواهد بود و قابل‌فروش‌تر است.

چهار مزیت برتر به شرح زیر است:

  • کنترل نور – کرکره پشت پنجره ای در کنترل نور، کاهش کم‌رنگ شدن مبلمان، وسایل نرم و کف چوبی را فراهم می‌کنند
  • حریم خصوصی – این یک عامل مهم است، زیرا بسیاری از املاک نادیده گرفته می‌شوند یا در خیابان‌های شلوغ واقع شده‌اند.
  • عایق‌بندی – ازآنجاکه کرکره‌ها مانع اضافی بین شیشه و اتاق ایجاد می‌کنند، به حفظ گرما و سرما کمک می‌کنند.
  • حشرات – آنها اجازه می‌دهند پنجره‌ها و درها در روزها و شب‌های تابستان بدون حمله به مگس‌های تند و زننده و سایر مشکلات کاملاً باز باشد.
  • کنترل نور – این باعث می‌شود که آنها نه‌تنها اتاق‌های پذیرایی عالی باشند، بلکه برای اتاق‌خواب‌ها نیز مناسب باشد.

 


برای خواندن مطالب درمورد کرکره برقی طلقی میتوانید:

 

چرا از حفاظ کرکره پشت پنجره ای استفاده می‌کنیم؟

 

کرکره پشت پنجره ای در اصل برای کنترل نور، حفظ حریم خصوصی، امنیت و محافظت در برابر عناصر ساخته شده‌اند. کرکره‌ها در هر طرف یک پنجره یا در بالای صفحه لولا می‌شوند و در صورت لزوم تاب می‌خورند و می‌توانند روی مسیرهای نصب شده به‌صورت ساختمان نیز نصب شوند. پنجره‌های ثابت، امکان انتقال هوا، فیلتر مستقیم نور خورشید، محافظت در برابر آوارهای کوچک پرواز و ایجاد حریم خصوصی را فراهم می‌کنند. کرکره‌های مشبک قابل‌کنترل امکان کنترل بیشتر نور و تهویه را فراهم می‌کنند

کرکره پشت پنجره ای از چوب نیز ساخته می‌شود. برخی از چوب‌های سخت که در حال حاضر برای کرکره‌های بیرونی استفاده می‌شود، به‌ویژه سروهای اسپانیایی، چوب ماهوت هندو و ساج، در برابر پوسیدگی مقاوم هستند و از ماندگاری بالاتری نسبت به چوب نرم مانند کاج درمان نشده برخوردار هستند. به دلیل تانن موجود در این جنگل‌ها، آنها در معرض مشکلات حشرات نیز نیستند. تصفیه فشار با مواد نگهدارنده چوب باعث می‌شود کاج، سرو و انواع دیگر چوب برای کرکره‌های خارجی مناسب باشد. کرکره‌های بیرونی غیرفعال را می‌توان از چوب، وینیل، فایبرگلاس یا سایر موارد ساخت.

 

کرکره پشت پنجره ای-کاسپین پیشرو صنعت

 

نور مستقیم خورشید را در خانه خود بدون ازدست‌دادن نور طبیعی محدود کنید. در طول روز، پنجره‌ها می‌توانند کمی باز یا زاویه‌دار باشند تا نور مستقیم خورشید را بدون ازدست‌دادن نور طبیعی محدود کنند.

کرکره‌های کاشت داخلی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است – در نهایت، مزایای نصب کرکره بسیار زیاد است. زیرا خرید و نصب کرکره پشت پنجره ای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است که سال‌ها طول خواهد کشید، بنابراین کیفیت ساخته شده برای اندازه‌گیری کرکره باقیمت‌های مقرون‌به‌صرفه الزامی است.

حفظ گرما به کمک کرکره‌هایی داخلی بدیهی است که احتباس گرما یک امر مهم الی است، زیرا این بدان معنی است که می‌توان رادیاتورها را در زمستان چند درجه کاهش داد و در طی یک سال صرفه‌جویی قابل‌توجهی می‌کند.

حشرات – آنها همه ما را دیوانه می‌کنند، اما چه کسی می‌خواهد در خانه‌ای با پنجره‌های بسته در تمام تابستان زندگی کند. کرکره یک راه‌حل عالی است. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره گزینه‌های شیشه دوجداره بخوانید.

ویژگی‌های حفاظ پشت پنجره ای

 

حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره‌ ی از موارد مهمی است که باید در ساخت پنجره‌ها در نظر گرفته شود. ویژگی‌های حفاظ‌های پشت پنجره ای در محدوده امنیتی هستند. حفاظ پشت پنجره باعث عدم دسترسی سارقین به پنجره شما می‌شود. این نوع حفاظ در مواردی که ارتفاع پنجره کوتاه باشد و یا در بالکن قرار گرفته باشد بسیار کارآمد است. همین‌طور برای محافظت از کودکان خردسال نیز بسیار مفید است. این نرده‌ها اجازه نمی‌دهند تا کودک شما در حین تماشای منظره از پنجره به پایین سقوط کند.

کرکره پشت پنجره ای - کاسپین پیشرو صنعت

حفاظ کرکره ای پشت پنجره ای معمولاً آهنی و فلزی است. روکش‌هایی که برای این حفاظ‌ها در نظر گرفته می‌شود باید خاصیت مقاومت در برابر زنگ زدن را داشته باشند. اگر حفاظ از فلز تشکیل شده باشد (به‌ویژه آهن) هنگام برخورد با رطوبت و باران احتمال زنگ‌زدگی و پوسیدن آن زیاد است. به‌این‌ترتیب عمر حفاظ پشت پنجره‌ای کم می‌شود.

 

امنیت حفاظ کرکره پشت پنجره ای

 

حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره‌ای همانند کرکره پشت پنجره ای برای امنیت استفاده می‌شود. البته کرکره پنجره برای مواردی مانند جلوگیری از ورود گردوغبار یا نور مستقیم خورشید نیز کاربرد دارد. اما تنها کاربرد حفاظ‌های پشت پنجره‌ای، امنیت آن محسوب می‌شود. جنس این حفاظ‌ها از آهن، آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و ورقه‌های گالوانیزه هستند. تمامی این موارد استحکام بالایی دارند و به‌راحتی کج یا شکسته نمی‌شوند.

در کنار متریالی که برای حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره‌ای استفاده می‌شود، طریقه نصب آن و محکم بودن اتصال به نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد. برای این کار حتماً از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و اطمینان حاصل کنید که نصب به‌درستی انجام شده است و به‌راحتی قابل نفوذ نیست.

 

جمع‌بندی

 

کرکره پشت پنجره ای در بعضی از خانه‌ها مشاهده می‌شود. استفاده از این نوع کرکره در تمامی نقاط رایج نشده است. عدم آگاهی از مزیت‌هایی که کرکره پشت پنجره ای و حفاظ پشت پنجره‌ای می‌توانند داشته باشند، مانع از آشنایی افراد با این محصول امنیتی شده است.

شرکت کاسپین پیشرو صنعت همواره در جهت آگاهی مردم و تهیه مطلب‌هایی آموزنده در این زمینه تلاش کرده است. ارائه بهترین خدمات از جمله اجرای کرکره برقی، نصب تا فروش انواع کرکره‌های دستی و برقی باعث شده تا افراد زیادی به این شرکت اعتماد کرده و از محصولاتشان خریداری کنند. شما نیز می‌توانید همین‌الان با مراجعه به سایت کاسپین پیشرو صنعت از انواع کرکره پشت پنجره و حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره‌ای دیدن کنید.

سوالات متداول کرکره پشت پنجره ای

کرکره پشت پنجره ای چیست؟

کرکره پشت پنجره ای پنجره یک پوشش پنجره‌ای محکم و پایدار است که معمولاً از قاب استیل‌های عمودی و ریل‌های افقی (بالا، مرکز و پایین) تشکیل شده است. در داخل این قاب می‌توان لوور (هر دو قابل‌استفاده یا ثابت، افقی یا عمودی)، پانل‌های جامد، پارچه، شیشه و تقریباً هر مورد دیگری را که می‌توان درون یک قاب نصب کرد، قرارداد.

چرا از حفاظ کرکره پشت پنجره ای استفاده می‌کنیم؟

کرکره پشت پنجره ای در اصل برای کنترل نور، حفظ حریم خصوصی، امنیت و محافظت در برابر عناصر ساخته شده‌اند. کرکره‌ها در هر طرف یک پنجره یا در بالای صفحه لولا می‌شوند و در صورت لزوم تاب می‌خورند و می‌توانند روی مسیرهای نصب شده به‌صورت ساختمان نیز نصب شوند. پنجره‌های ثابت، امکان انتقال هوا، فیلتر مستقیم نور خورشید، محافظت در برابر آوارهای کوچک پرواز و ایجاد حریم خصوصی را فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های حفاظ پشت پنجره ای چیست ؟

حفاظ کرکره‌ای پشت پنجره‌ ی از موارد مهمی است که باید در ساخت پنجره‌ها در نظر گرفته شود. ویژگی‌های حفاظ‌های پشت پنجره ای در محدوده امنیتی هستند. حفاظ پشت پنجره باعث عدم دسترسی سارقین به پنجره شما می‌شود. این نوع حفاظ در مواردی که ارتفاع پنجره کوتاه باشد و یا در بالکن قرار گرفته باشد بسیار کارآمد است.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.