تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی

وزن تیغه کرکره برقی

 

محاسبه وزن تیغه کرکره برقی به طور مستقیم با نوع آلیاژی که تیغه از آن ساخته شده است ارتباط دارد.آلیاژهایی که تیغه کرکره برقی از آن‌ها ساخته شده است پلی کربنات، گالوانیزه، آلومینیوم و… می‌باشند و همچنین نوع ساخت آن که به صورت دو جداره یا تک جداره باشد نیز در وزن تیغه کرکره برقی تأثیر می­گذارد. شاید بتوان گفت که پر استفاده ترین نوع تیغه کرکره برقی مدل دو جداره آن است که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است.این نوع تیغه کرکره برقی 6 الی 6.5 کیلوگرم در هر مترمربع وزن دارد.یک نکته مهم که بایستی در اینجا ذکر کرد این است که بر خلاف موتور های مدل توبلار که توان و قدرتشان با واحد نیوتون محاسبه می­شود قدرت موتور های ساید کرکره برقی با واحد کیلوگرم و در واقع بر اساس کشش و وزن محاسبه می­شود. به همین دلیل شما می‌توانید در زمان انتخاب موتور مورد نظرتان با محاسبه توان و کششی که برای آن در نظر دارید، قدرت آن را محاسبه کنید. توصیه می­شود در زمان انتخاب تیغه کرکره برقی بالاترین وزن تیغه را در نظر بگیرید چرا که اگر وزن تیغه انتخاب‌شده شما کمتر از میزان استاندارد باشد باعث ایجاد فشار زیاد به موتور خواهد شد و منجر به اختلال در سیستم کرکره برقی شما می­شود.




انواع تیغه کرکره برقی

 

تیغه کرکره برقی علاوه بر خصوصیات متنوع خود دارای اشکال و طرح‌ها متنوعی نیز هستند مثل: تیغه‌های فوم دار، تیغه‌های اکسترود، تیغه‌های صنعتی، تیغه‌های قوس‌دار، تیغه‌های شفاف، تیغه‌های تخت و… این نوع تیغه‌ها به علت تنوع در شکل و رنگ بسیار مورد توجه طراحان نمای ساختمان قرارگرفته‌اند. جنس تیغه‌های کرکره برقی نیز متنوع است و جنس ، گالوانیزه، آلومینیوم ،فولادی، پلی کربنات ساخته‌شده‌اند. زمان خرید و انتخاب این نوع تیغه‌ها علاوه بر اینکه به نوع تیغه‌های کرکره باید توجه کرد همچنین باید هماهنگی میان اندازه درب و وزن تیغه‌ها و قدرت توان موتور نیز برقرار باشد تا تیغه‌های کرکره به درستی کار کنند.اگر به این موارد دقت کافی داشته باشید و تیغه متناسب با درب خود خریداری کنید، حرکت تیغه‌ها و باز و بسته شدن آن‌ها بسیار نرم و روان انجام خواهد شد.از این تیغه‌های کرکره برای مکان های مختلفی چون درب پارکینگ منازل، درب فروشگاه‌ها، درب بانک‌ها ، سوله‌ها و جاهای دیگر استفاده می­شود. در زیر به انواع تیغه‌های کرکره برقی اشاره خواهیم کرد.

تیغه کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

  • تیغه‌های پانچ دار: زمانی که تیغه‌های آلومینیومی تک جداره را پانچ می­کنیم، تیغه کرکره پانچ دار تولید می­شود.از این نوع تیغه‌ها در کنار تیغه‌های اکسترود جهت زیباسازی محیط و همچنین انتقال نور به داخل ساختمان استفاده میشود. از آنجایی که این تیغه‌ها تک جداره هستند و مقاومت و استحکام کمتری به نسبت تیغه‌های اگر دارند به همین جهت توصیه نمی­شود که از تیغه پانچ دار به طور کامل در ساختن یک کرکره برقی استفاده شود. اگر میخواهید از تیغه پانچ دار در کنار تیغه‌های دیگر استفاده کنید نهایت از 5 تیغه می‌توانید استفاده کنید. و برای جلوگیری گیری از نفوذ گرد و خاک و یا انتقال سر و صدا به داخل، پانچ های این نوع تیغه‌ها را با استفاده از پلی کربنات ( تلق شفاف) بپوشانید.
  • تیغه کسترود یا آلومینیومی: این تیغه از فلز آلومینیوم ساخته شده است و رنگ ضد خس رنگ‌آمیزی شده است. این نوع تیغه بیشتر برای درب مغازه‌ها ،درب سوله‌ها، درب مکان های صنعتی، مورد استفاده قرار می­گیرد.به علت جنس توخالی این نوع تیغه‌ها عایق‌بندی صوتی کمی دارند به همین جهت برای کرکره پارکینگ منازل و یا درب منازل نباید از آن‌ها استفاده کرد. وزن تیغه‌های آلومینیومی بین 6 الی 8 کیلوگرم در هر مترمربع است و با رنگ‌بندی متنوع در دسترس شما هستند.
  • تیغه گالوانیزه فوم دار: این تیغه از جنس آلیاژ فولاد منیزیم هست و در درون فضای خالی طبقه‌ها هم خمیری از جنس پلی یورتان ریخته می­شود سپس در کوره گذاشته می­شود تا به شکل فوم در بیاید. بعد از تکمیل این کار ، تیغه را از کوره بیرون می‌آوریم و آن را با رنگ ضد خش( الکترو استاتیک) رنگ‌آمیزی می­کنیم. وزن این تیغه‌ها در مقایسه با نمونه آلومینیوم فوم دار کمی سنگین تر است و در هر مترمربع چیزی حدود 8 کیلو می‌باشد.این تیغه با توجه به فوم پلی یورتانی که در داخلشان کار گذاشته‌شده یک عایق صوتی و حرارتی بسیار خوب هستند و برای پروژه‌های بکار می­روند که در آن‌ها خصوصیت عایق بودن تیغه‌های کرکره از درجه اهمیت بالایی برخوردار هست.پیشنهاد می­کنیم که از این تیغه برای پارکینگ منازل و کرکره پنجره‌ها (در ابعاد کوچک) استفاده شود.هر چند به نسبت مدل آلومینیوم‌دار از درجه کیفت پایین تری برخوردارند و وزن سنگین تری نیز دارند اما به دلیل خاصیت عایق بودن آن­ها بسیار مورد استفاده قرار می­گیرند.
تیغه کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت
  • تیغه آلومینیومی فوم دار: این نوع تیغه از ورق های آلومینیوم ساخته می­شوند که در داخل آن‌ها نیز خمیری از جنس پولی یورتان تزریق‌شده و در کوره قرار می‌گیرد تا شکل فوم به خود بگیرد. این نوع تیغه از جهت سبکی و عایق بودن بالا به نسبت تیغه‌های اکسترود بیشتر استفاده می­شود و برای درب پارکینگ ها و پنجره منازل یا محیط های کاری از این مدل تیغه کرکره استفاده می­شود.نکته آخر اینکه این تیغه‌ها به دلیل اینکه عایق حرارتی و صوتی خوبی محسوب  میشوند در بیشتر پروژه‌هایی که در آن‌ها عایق‌بندی محیط از اهمیت بالایی برخوردار است مورد استفاده قرار میگیرند.
  • تیغه رول گیتر: این تیغه که از مفتول های فولادی آبکاری شده‌اند و با روکشی از جنس آلومینیوم‌ پوشیده شده است از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.تیغه‌های رول کیتر ضد برش هستند و به وسیله دو قرقره که در داخل ریل قفل می­شود به حرکت در می­آیند. این قرقره‌ها جلوی خارج شدن درب از ریل را ( حتی با ضربات خیلی شدید) می کیرند و به همین دلیل برای اماکنی که نیاز به امنیت بالایی دارند، توصیه می‌شود_مثل: درب بانک‌ها، طلافروشی‌ها، فروشگاه‌های لوکس و…) در این نوع از کرکره‌ها موتورهایی باقدرت بالاتر استفاده می­شود چرا که وزن هر مترمربع این تیغه‌ها چیزی حدود 13 کیلوگرم است.این تیغه‌ها همان طور که گفته شد به دلیل سطح امنیت بالا و مقاومت بی‌مانندشان برای محیط‌هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند توصیه می­شود.
  • تیغه پلی کربنات (شفاف): این تیغه‌ها از مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع پلیمر ساخته‌شده‌اند و به همین دلیل از آن‌ها در مکان‌هایی با سطح امنیت بالا استفاده می­شود. تیغه‌های پلی کربنات قابلیت‌هایی چون ضد ضربه بودن، ضد گلوله بودن، غیرقابل اشتعال بودن و… دارند و در رنگ‌ها و طرح های شکیل و متنوع در دسترس هستند. یک نکته بسیار بااهمیت که در زمان خرید این نوع تیغه‌ها باید بدانید این است که جنس و وزن پلی کربنات در این نوع تیغه‌ها باید بسته به نوع کاربرد آن­ها انتخاب شود.

 


برای خواندن مطالب درمورد موتور توبلار کرکره برقی میتوانید:

 

بهترین برند تیغه کرکره برقی

 

برای انتخاب بهترین برند تیغه کرکره برقی باید به فاکتور های زیادی توجه کنید تا بتوانید بهترین برند را خریداری کنید. در زمینه تولید تیغه کرکره برقی برند های متنوعی وجود دارد که اغلب سطح کیفی بالایی دارند اما همان طور که گفته شد مهم‌تر از انتخاب برند، همین مشخصات ویژه کرکره برقی است که باید بدان دقت کرد.مشخصات بهترین برند کرکره برقی به قرار زیر است:

  • وزن تیغه کرکره: بهترین برند تیغه کرکره برقی ، تیغه‌ای است که بتواند وزن بیشتری را تحمل کند، هر چه وزن تیغه بیشتر باشد نشان از این دارد که بار بیشتری را می‌تواند تحمل کند.
  • درصد آلومینیوم بکار رفته در تیغه: هر چقدر از آلیاژ آلومینیوم‌ در تیغه بیشتر استفاده شده باشد، نشان از بهتر بودن تیغه است. چرا که آلومینیوم جزو فلزاتی است که در عین انعطاف‌پذیری از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.
  • میزان استفاده از پلی کربنات در تیغه: می‌توان گفت که بهترین تیغه کرکره برقی تیغه پلی کربنات است.تیغه‌هایی که با نام تیغه شفاف نیز معروف‌اند. خصوصیاتی چون ضد ضربه بودن، ضد حریق بودن، ضد گلوله بودن و… از ویژگی های مهم تیغه‌های پلی کربنات است.
  • کارخانه و برند آن: در انتخاب برند یک کارخانه باید به چه متغیرهایی توجه کرد؟ متغیرهایی نظیر: سال فعالیت، سابقه کاری،تجربه زیاد در تولید، خدمات پس از فروش، گارانتی کالا و… این موارد نشان می­دهند که کارخانه مورد نظر برند معتبری دارد.
  • ریل کرکره برقی: این ریل دارای دو نوع فلز آلومینیوم و آهن است. مدل آلومینیومی آن از کیفیت بالاتری برخوردار هست. خصوصیاتی چون: مقاومت زیاد، نداشتن ناخالصی در آلیاژ، دوجداره بودن،استفاده از رنگ الکترو استاتیک در رنگ امیزی تیغه و… در مورد تیغه‌های آهنی باید گفت که این نوع تیغه‌ها در گذر زمان دچار فرسودگی و زنگ‌زدگی می­شوند و مدل آلومینیومی از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • مقاومت: هر چه تیغه در برابر فرسودگی بر اثر گذر زمان مقاوم تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است
  • قابلیت شستشو: از خصوصیات مهم در انتخاب یک برند خوب قابلیت شستشوی تیغه‌ها است. تیغه­های کرکره بر اثر گذشت زمان کثیف شده و نیاز به شستشو پیدا می­کنند . تیغه‌ای خوب است که امکان شستشوی تیغه‌ها را فراهم کند.
  • ضد حرق: از اساسی‌ترین و بااهمیت‌ترین خصوصیات یک تیغه باکیفیت خاصیت ضد حریق بودن آن است.تیغه‌های پلی کربنات این ویژگی را دارند (نسوز هستند)تیغه‌های پلی کربنات توان تحمل گرما تا 300 درجه را دارند و اتفاقی برای آن­ها نمی‌افتد. پس هنگام خرید یک تیغه باکیفیت به این فاکتور توجه ویژه کنید.
  • ضد سرقت: بهترین برند تیغه کرکره برقی برندی است که شما را از ضد سرقت بودن خود مطمئن کند. اغلب کرکره‌های برقی در مکان‌هایی نصب می­شوند که خطر سرقت بسیار بالاست و اگر تیغه‌ای انتخاب شود که به راحتی باز شود عملاً کرکره برقی هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

 

تیغه کرکره برقی-کاسپین پیشرو صنعت

 

کدام تیغه کرکره برقی بهتر است؟

 

برای انتخاب بهترین مدل تیغه کرکره برقی باید به فاکتور هایی دقت کرد که در بالا نیز بدان ها اشاره کردیم: در این جا به صورت گذرا به برخی از خصوصیات یک تیغه کرکره خوب اشاره می‌کنیم. شاید شما هم برای خرید تیغه کرکره برقی دچار سر در گمی شده باشید و ندانید که کدام تیغه بهتر است. در اینجا به مقایسه تیغه‌های کرکره برقی می‌پردازیم تا شما هم بتوانید با خواندن آن تیغه بهتری را انتخاب کنید.

تیغه کرکره برقی تک جداره: این نوع تیغه‌ها 2 مشکل اساسی دارند 1. بیشتر مواقع هنگام رول شدن کج می­شوند 2. دچار زنگ‌زدگی می­شوند. این روزها دیگر، با پیدایش تیغه‌های دو جداره آلومینیومی و فولادی، از کرکره‌های تک جداره قدیمی ،کمتر استفاده می­شود. حال ببایید تیغه‌های مدرن کرکره برقی را با یکدیگر مقایسه کنیم:

تیغه‌های فولادی و آلومینیومی در ابتدای امر از لحاظ کیفیت و بی‌صدایی مثل هم هستند اما به مرور زمان تیغه‌های فولادی شروع به ایجاد سروصدا می­کنند. در مورد رنگ‌آمیزی تیغه‌های آلومینیومی و فولادی باید گفت که تیغه‌های فولادی به صورت کارگاهی تولید می­شوند اما تیغه‌های آلومینیومی به صورت کارخانه‌ای تولید می­شوند، به همین جهت کیفیت QC در تیغه‌های آلومینیومی بهتر رعایت شده است و نوع رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک و دیگر استاندارد های رنگ‌آمیزی در تیغه آلومینیومی بهتر است. تیغه‌های آلومینیومی و فولادی هر دو داری فوم پلی یورتان در خود هستند به همین دلیل عایق های خوبی برای حفظ انرژی و جلوگیری از سروصدا می‌باشند اما وزن سبک تیغه‌های آلومینیومی باعث می­شود که آن‌ها بهتر از تیغه‌های فولادی کار کنند.

 

 

خرید تیغه کرکره برقی

 

پیش از خرید تیغه کرکره برقی باید به نکاتی توجه کرد

توجه به استاندارد بودن تیغه کرکره برقی از لحاظ کیفیت، شکل ظاهری،استحکام و مقاومت،کیفیت رنگ ، وزن و اندازه و..

توجه به مساحت درب ورودی خود موتور کرکره برقی و میزان تردد از آن درب، دارا بودن قیمت رقابتی با توجه به جنس تولیدشده و کیفیت آن، چرا که مشتریان علاقه دارند تیغه‌ای را خریداری کنند که علاوه بر کیفیت استاندارد از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد.

سوالات متداول تیغه کرکره برقی

وزن تیغه کرکره برقی چگونه محاسبه میشود؟

محاسبه وزن تیغه کرکره برقی به طور مستقیم با نوع آلیاژی که تیغه از آن ساخته شده است ارتباط دارد.آلیاژهایی که تیغه کرکره برقی از آن‌ها ساخته شده است پلی کربنات، گالوانیزه، آلومینیوم و… می‌باشند و همچنین نوع ساخت آن که به صورت دو جداره یا تک جداره باشد نیز در وزن تیغه کرکره برقی تأثیر می­گذارد.

انواع تیغه کرکره برقی کدام است ؟

تیغه کرکره برقی علاوه بر خصوصیات متنوع خود دارای اشکال و طرح‌ها متنوعی نیز هستند مثل: تیغه‌های فوم دار، تیغه‌های اکسترود، تیغه‌های صنعتی، تیغه‌های قوس‌دار، تیغه‌های شفاف، تیغه‌های تخت و… این نوع تیغه‌ها به علت تنوع در شکل و رنگ بسیار مورد توجه طراحان نمای ساختمان قرارگرفته‌اند.

کدام تیغه کرکره برقی بهتر است؟

برای انتخاب بهترین مدل تیغه کرکره برقی باید به فاکتور هایی دقت کرد که در بالا نیز بدان ها اشاره کردیم: در این جا به صورت گذرا به برخی از خصوصیات یک تیغه کرکره خوب اشاره می‌کنیم. شاید شما هم برای خرید تیغه کرکره برقی دچار سر در گمی شده باشید و ندانید که کدام تیغه بهتر است.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.